در حال بارگذاری ...
  • اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه سه‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی

    اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه سه جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی با هدف پرهیز از ایجاد نظام موازی در بحث ساخت و ساز روستایی و همچنین اصلاح بخشی‌هایی از تفاهم نامه است که مغایرت احتمالی با قانون دارند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تفاهم‌نامه سه‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و سازهای روستایی که بین وزارت راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سال ۹۳ به امضا رسید ، به منظور پرهیز از ایجاد نظام موازی در ساخت و ساز روستایی و اصلاح بخش‌هایی که مغایرت‌های احتمالی با قانون دارند ، بازنگری می‌شود .

    جلسه مشترک نمایندگان وزارتخانه راه و شهرسازی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در خصوص بازنگری تفاهم‌نامه سه‌جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی که  در سال ۹۳ به امضای سه نهاد فوق رسید در دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارتخانه و به پیشنهاد شورای مرکزی سازمان های نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار شد .

    اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه سه جانبه طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی با هدف پرهیز از ایجاد نظام موازی در بحث ساخت و ساز روستایی و همچنین اصلاح بخشی‌هایی از تفاهم نامه است که مغایرت احتمالی با قانون دارند .

    بخشی از ویژگی‌های اصلاح و بازنگری تفاهم‌نامه طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی شامل استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای ارایه خدمات مهندسی بهتر ساخت و ساز روستایی ، بررسی امکان استفاده از سامانه واحد کشوری خدمات مهندسی برای ساخت و ساز روستایی ، بررسی امکان کنترل مضاعف نحوه انجام خدمات مهندسی در تمامی ساخت و سازهای روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است .

    از دیگر ویژگی‌های اصلاح و بازنگری طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی می‌توان به بررسی امکان کاهش هزینه ساخت و ساز در روستاها و عدم تحمیل هزینه اضافی به متقاضیان مشمول خدمات اشاره شده، اتخاذ تصمیم‌های مناسب در خصوص صدور شناسنامه فنی-ملکی ساختمان برای ساخت و سازهای روستایی ، بررسی دوره‌های آموزشی موضوع تفاهم‌نامه ، بازنگری و بررسی امکان صدور مجوز دفاتر طراحی ساخت و سازهای روستایی با رویکرد اشتغال‌آفرینی در روستاها، دهستان و بخش‌ها با رعایت ضوابط قانونی لازم ، اشاره کرد .

    گفتنی است اصلاح و بازنگری طراحی و نظارت بر ساخت و ساز روستایی در دفتر توسعه مهندسی ساختمان از دفاتر زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان وزارتخانه راه و شهرسازی در دست بررسی است و به محض نهایی شدن جزئیات آن اعلام می‌شود .




    مطالب مرتبط

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    پست بودن مناطق جنوب استان و همترازی با سطح دریا ، ریسک وقوع سیل در این مناطق را با هر بارندگی به‌ شدت افزایش داده است و تعریف کدهای ارتفاعی متناسب با این شرایط را برای ساخت و سازهای روستایی ضروری ساخته‌ است . سال گذشته اعتبارات مناسب را در جهت بهسازی و ایمن سازی ۷۰ هوتک در جنوب ...

    |

    از بیش از ۴ میلیون سندی که در روستاها و شهرها صادر شد ، ۳ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۶۹۲ جلد سند در روستاها و ۳۷۳ هزار و ۷۷۷ جلد سند در شهرهای کوچک صادر شده است .

    |

    بنیاد مسکن تعهد کرده است تا از ۴ میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در شهرها و روستاها عملیاتی و اجرایی کند .

    |

    مطالعات انجام شده نشان‌می‌دهد به‌ازای هر ۶۹.۷ مترمربع مسکن که ساخته می‌شود ، یک شغل در کشور ایجاد می‌شود . علاوه بر این ، حدود ۴۰ درصد انرژی کشور هم در حوزه ساختمان و مسکن مصرف می‌شود و این موضوع با توجه به هدف‌گذاری انجام شده تمرکز سرمایه‌گذاری در این بخش را هم مضاعف ...

    |

    نظرات کاربران