در حال بارگذاری ...
  • امضا تفاهمنامه همکاری میان شرکت عمران شهرهای جدید و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

    برای هماهنگی و پیگیری و نظارت برحسن اجرای تفاهم نامه و تعیین چارچوب اجرایی و همکاری‌ها ، کمیته مشترکی با حضور نمایندگان طرفین تشکیل خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، تفاهمنامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی به امضا رسید .

    تفاهمنامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید به نمایندگی حبیب اله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به نمایندکی سیدرضا حسینی ، روز شنبه ۲۶ مرداد ماه به منظور تسهیل ارائه خدمات فنی و مهندسی در حوزه مطالعات مورد نیاز و کنترل کیفی فعالیت‌های عمرانی شهر های جدید، با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید  امضا شد .

    طبق این تفاهمنامه همکاری در زمینه های مرتبط فنی ، مطالعاتی ، آموزشی ، آزمایشگاهی ، مشاوره فنی و ایجاد امکان پیش بینی و پیشگیری بلایای طبیعی و برقراری تعامل لازم در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بین شرکت عمران شهرهای جدید و آزمایشگاه انجام می‌شود .

    بر اساس مفاد تفاهمنامه مذکور مواردی تحت عنوان کمک به معرفی بهتر زمینه های فعالیت آزمایشگاه در سطح شهرهای جدید کشور ، همکاری در ارزیابی و بازنگری و بهبود نظام پژوهش ، مطالعات، برنامه ریزی وطراحی های شهرهای جدید ، کنترل صحت روش ها و مدل‌های مورد عمل شرکت عمران شهرهای جدید در حیطه خدمات آزمایشگاه ، اظهار نظر در مورد مطالعات تهیه شده و موجود شرکت توسط آزمایشگاه حسب درخواست شرکت ، بررسی های دقیق و آزمایشگاهی خاستگاه پروژه‌ها در شهرهای جدید پیش از شروع عملیات اجرایی ، استفاده از ظرفیت موجود در زمینه مطالعات ژئوتکنیک ، بررسی ویژگی های فیزیکی ، شیمیایی و مکانیکی مصالح و فراورده های ساختمانی ، ارائه طرح های اختلاط بهینه برای مخلوط های بتنی و آسفالتی مورد نیاز پروژه ها، مطالعات زمین لغزش و پایداری شیروانی های خاکی ، تهیه طیف و طرح خاستگاه ، پهنه بندی لرزه ای-ژئوتکنیکی ، ارزیابی سازه ای و وضعیت سطوح روسازی ، آزمایشات مکانیک خاک و سنگ و بتن و فولاد ، تعیین مشخصات آزمایشگاهی ، اشاعه و ترویج فرهنگ کنترل کیفی پروژه ها ، ایجاد مرجع فنی نظارتی و حاکمیتی در کنترل کیفیت مصالح ساختمانی از تولید تا عرضه و مصرف ، برگزاری دوره های مشترک و همایش های آموزشی برای کارکنان شرکت و سایر ذینفعان ، داوری و حضور آزمایشگاه در کمیسیون های طبقه بندی خاک حسب درخواست شرکت ، ایجاد بانک اطلاعاتی آزمایشگاهی در سطح شهرهای جدید از جمله زمینه های همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و آزمایشگاه فنی و مکانیکی خاک به شمار می رود .

    گفتنی است : برای هماهنگی و پیگیری و نظارت برحسن اجرای تفاهم نامه و تعیین چارچوب اجرایی و همکاری‌ها ، کمیته مشترکی با حضور نمایندگان طرفین تشکیل خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    در این جلسه ، تعداد ۹ گروه مشارکت مشاوره تراز اول کشور در زمینه‌های همکاری شهرسازی ، طراحی شهری ، اقتصادی ، محیط زیستی و پدافند غیرعامل به بیان رویکردها ، ایده‌های کلان ، روش‌شناسی و ساختارهای مدیریتی پروژه پرداختند .

    |

    هم‌اکنون در استان تهران ، شرکت آزمایشگاه در بیشتر پروژه‌های مربوط به شهرهای جدید حضور مستقیم دارد و همکاری خوبی را با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران داریم .

    |

    در حال حاضر ۸۰ پروژه هوشمندسازی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در شهرهای جدید آغاز شده که تا کنون نیمی از آن‌ها به بهره‌برداری رسیده‌اند ، ادامه این مسیر با قدرت بیشتر و به پایان رساندن آن‌ها یکی از اولویت‌های ما در سال جاری خواهد بود .

    |

    پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به تعداد یکهزار و ۶۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    نظرات کاربران