در حال بارگذاری ...
  • ضرورت ایجاد فرصت برای نسل‌های آینده ساکن در پروژه های مسکن مهر

    در طول دو الی سه سال آینده باید تا جای ممکن برای ارتقای زیرساخت‌های اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی و ورزشی در شهرهای جدید هزینه کرده و فرصت بروز خلاقیت برای کودکان و فرزندان را در این مناطق فراهم کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حبیب‌اله طاهرخانی مهم‌ترین رسالت شهرهای جدید را تبدیل مسکن مهر به سکونتگاه‌های درخور با زیرساخت‌های اجتماعی مناسب خواند و گفت : مأموریت ما ایجاد فرصت برای نسل‌های آینده‌ای است که در سایت‌های مسکن مهر ساکن هستند .

    حبیب‌اله طاهرخانی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ، مهم‌ترین رسالت این بخش در حوزه مسکن مهر را تبدیل این مناطق به سکونتگاه هایی درخور و با زیرساخت اجتماعی مناسب برای ساکنین اعلام کرد و گفت : از آنجایی‌که بخش قابل توجهی از شهرهای جدید در اختیار سایت‌های مسکن مهر قرار دارد ، پس یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های ما ساماندهی به این حوزه و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای رفاه حال هرچه بیشتر ساکنین آن است ، چرا که در غیر این صورت در سال‌های آتی شاهد مشکلات بسیاری در این حوزه خواهیم بود .

    طاهرخانی با بیان اینکه شرکت عمران شهرهای جدید تصمیم دارد با جدیت فراوان برای ارتقای کیفیت زندگی در این بخش‌ها هزینه کند گفت : خوشبختانه طی یک سال گذشته موفق به ساخت حدودا یکصد مدرسه در سایت‌‌های مسکن مهر شده و مراکز فرهنگی فاخری را نیز احداث کردیم تا امکان تحصیل و رشد از شهروندان این بخش گرفته نشود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهم‌ترین مأموریت ما ایجاد فرصت برای نسل های آینده‌ای است که در سایت‌های مسکن مهر ساکن هستند گفت : در طول دو الی سه سال آینده باید تا جای ممکن برای ارتقای زیرساخت‌های اجتماعی ، فرهنگی ، آموزشی و ورزشی در شهرهای جدید هزینه کرده و فرصت بروز خلاقیت برای کودکان و فرزندان را در این مناطق فراهم کنیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود مشارکت با بخش خصوصی را اولویت اصلی در تکمیل خدمات روبنایی و اماده سازی پروژه‌های مسکن مهر اعلام کرد و گفت : پروژه‌های روبنایی افتتاح شده امروز نتیجه همین مشارکت با بخش خصوصی است که بدون استفاده از منابع بخش دولتی تا کنون اجرا و به بهره‌برداری رسیده است .

    طاهرخانی در بخش دیگری از سخنان خود توسعه و گسترش زیرساخت‌های اجتماعی در شهرهای جدید را یکی از برنامه‌های مورد توجه شرکت در سال جاری دانست و افزود : توسعه اجتماعی شهرهای جدید و شکل‌گیری هویت و همبستگی اجتماعی در آن‌ها نیازمند زیرساخت‌های اجتماعی است تا شهروندان ضمن ملاقات همدیگر با تعاملاتی که برقرار می‌کنند زمینه شکل‌گیری هویت منسجم اجتماعی را فراهم کنند .

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، همچنین بحث تعریف کارکرد شهرهای جدید نسبت به کلانشهر را موضوع مورد توجه دیگر در این حوزه برشمرد و افزود : بدون شک ارتباط شهرهای جدید با کلانشهرها نباید یک‌‌سویه و همواره از سمت شهر جدید به شهر مادر باشد چراکه در غیر این صورت شهر جدید به سکونتگاهی الحاقی تبدیل خواهد شد .

    این مقام مسئول با تأکید براینکه باید نقش کارکردی هر شهر جدید که امکان بروز آن در کلانشهر مرکزی وجود ندارد مشخص و در شهر پرورش داده شود ، گفت : قطعا در این مسیر فراهم کردن شرایط ارتباط دوسویه بین شهرهای جدید و کلانشهر امری ضروری محسوب می‌شود تا اهداف تعیین‌شده مبنی بر اسکان ، اقتصاد و اجتماع پایدار در شهرهای مذکور محقق شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

    |

    با توجه به تاکید وزیر راه و شهرسازی در خصوص موضوع نصب دوربین روی پروژه‌های نهضت ملی مسکن از سایت های آماده سازی و همچنین سایت‌های اجرایی مسکن حتی مساکن مهر باقیمانده ، نصب دوربین با زاویه دید مناسب در اولویت قرار بگیرد .

    |

    زمانی که از پیمانکاران بدعهد پروژه‌های واحدهای مسکونی را گرفتیم ، متقاضیان گمان می‌کردند که پروژه بر زمین خواهد ماند اما از پیمانکاران خوش‌نام داخلی برای ادامه دادن روند پروژه دعوت کردیم و کار با آنها پیش رفت .

    |

           

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ۵ هزار و ۲۳۰ واحد تکمیل شده مسکن مهر شهر جدید پردیس در دولت سیزدهم با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح و تحویل شد .

    |

    نظرات کاربران