در حال بارگذاری ...
  • ساخت و بازسازی ۲۰۰۰ واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان مرکزی تا پایان دولت دوازدهم

    در تفاهم‌نامه‌ی میان بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است تمام متقاضیان ساخت مسکن در بافت فرسوده ، در صورت درخواست برای بازسازی ملک خود بتوانند از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد بابت ساخت هر واحد استفاده کنند . این مبلغ برای شهروندان سایر شهرستان ها ۳۰میلیون تومان است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان مرکزی اعلام کرد : سهم استان مرکزی ساخت ۲۰۸۷ واحد در بافت های فرسوده است که بیشترین تعداد آن در شهر اراک و ساوه قرار دارد .

    احمد مرزبان در این جلسه بیان داشت : سهم استان مرکزی ساخت ۲۰۸۷ واحد در بافت های فرسوده است که بیشترین تعداد آن در شهر اراک و ساوه قرار دارد و مقرر شد از این تعداد ، هزار واحد در شهر اراک ، ۸۰۰ واحد در شهر ساوه ، ۱۰۰ واحد در شهر خمین ، ۱۰۰ واحد در شهر دلیجان و ۸۷ واحد در شهر محلات با هماهنگی فرمانداران و برگزاری جلساتی در معاونت عمرانی استانداری مرکزی تصمیم گیری و ساخته شود .

    وی افزود : اگر ۸۰۰ واحد در نظر گرفته شده برای شهرستان ساوه ساخته و تکمیل شود ، می توان گفت مشکل مسکن این شهر تا حد زیادی برطرف می شود . همچنین مقرر شده است ۱۲ هزار واحد مسکونی ۹۹ در دو شهرک مهاجران و امیرکبیر ساخته شود . 

    مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص اعطای تسهیلات مناسب جهت بازسازی بافت های فرسوده در استان مرکزی گفت : در تفاهم‌نامه‌ی میان بانک مسکن و وزارت راه و شهرسازی مقرر شده است تمام متقاضیان ساخت مسکن در بافت فرسوده ، در صورت درخواست برای بازسازی ملک خود بتوانند از تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد بابت ساخت هر واحد استفاده کنند . این مبلغ برای شهروندان سایر شهرستان ها ۳۰ میلیون تومان است .

    همچنین این افراد می توانند برای اسکان موقت خود تا بازسازی بافت فرسوده ، از تسهیلات ودیعه مسکن ۲۰ میلیون تومانی در شهر اراک و ۱۵ میلیون تومانی در سایر شهرستان ها استفاده کنند . البته مالکانی که بخواهند از فناوری های نوین در بازسازی منازل خود استفاده کنند می توانند از ۴۰ میلیون تومان وام دیگر با سود ۱۸درصد استفاده کنند .

    لازم به ذکر است در این جلسه استاندار مرکزی ، معاون هماهنگی امور عمرانی ، فرماندار اراک ، مدیر کل دفتر فنی استانداری ، شهردار اراک وسایر دستگاههای خدمات رسان حضور داشتند .




    مطالب مرتبط

    با توجه به تاکیدات مکرر رییس‌جمهور مبنی بر کاستن دغدغه‌های مردم در تامین ودیعه مسکن ، بانک مسکن با تمام توان و تلاش خود ، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و سایر متقاضیان محترم اقدام کرده است .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

    |

    پنج‌هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مبلغ ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان به متقاضیان واگذار شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

    |

    نظرات کاربران