در حال بارگذاری ...
  • کلنگ زنی احداث پروژه ۲۰۰ واحدی طرح اقدام ملی در استان قم

    در فاز اول تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در این قطعه زمین و در قالب طرح اقدام ملی تولید خواهد شد و برای تولید ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در قالب طرح اقدام ملی ، مشارکتی و ... در حال برنامه ریزی هستیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : به مناسبت هفته دولت و در راستای تولید مسکن ، کلنگ طرح اقدام ملی شهر قم زده شد .

    حسن صبوری ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت : با توجه به سیاست‌های کلان وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مسکن ، یک قطعه زمین به مساحت تقریبی ۱۱ هزار مترمربع به بنیاد مسکن واگذار شد . در طرح اقدام ملی ، اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین کننده زمین ، و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، سازنده و احداث کننده واحدهای مسکونی می باشد .

    صبوری افزود : در فاز اول تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی در این قطعه زمین و در قالب طرح اقدام ملی تولید خواهد شد و برای تولید ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در قالب طرح اقدام ملی ، مشارکتی و ... در حال برنامه ریزی هستیم . پروژه تکمیل بلوار امام علی (ع) پردیسان که در سال ۱۳۹۶ آغاز گردیده بود در هفته دولت با حضور استاندار و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی افتتاح شد .

    صبوری با بیان این که برای احداث این بلوار ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است ، ابراز داشت : در این پروژه اقداماتی نظیر تملک زمین ، خاکبرداری ، اجرای دال حفاظتی ، حفاری لوله سیلاب بالادست و آسفالت بیندر انجام شده است . این بلوار دارای ده لاین در دو باند رفت و برگشت به طول ۲۳۰۰ متر و عرض ۶۰ متر شامل دو خط کندرو و سه خط تندرو در هر طرف مسیر ، بلوار آزادی(کانال) از میدان شهدای منا به میدان شهدای فردو در جاده کهک و بلوار امام صادق(ع) متصل کرده است که احداث این پروژه ، تسهیل در عبور و مرور ساکنین منطقه پردیسان به ویژه اهالی محلات مسکن مهر را به همراه خواهد داشت .

    صبوری در خصوص دیگر پروژه های افتتاح شده اظهار داشت : پروژه ساماندهی محور تاریخی - فرهنگی باغ پنبه قم با اعتبار بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال در هفته دولت با حضور نهاوندیان معاون اقتصادی رییس جمهور افتتاح شد . ساماندهی و بهسازی کف و جداره محور باغ پنبه شامل سه فاز محور عماریاسر تا تکیه باغ پنبه ، از تکیه تا خانه تاریخی یزدان پناه و از این خانه تاریخی تا خیابان باجک به طول ۵۴۹۳ متر مربع، اصلاح شبکه ها و زیرساخت های شهری(آب ، برق ، گاز ، مخابرات) از اقدامات اساسی در این محور بوده است .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم هدف از اجرای این پروژه را توسعه فضاهای عمومی دانست و افزود : بهبود سیما و منظر شهری ، حذف عناصر زائد بصری با هدف حفظ هویت تاریخی و فرهنگی ، شناساندن بافت بومی ، حفظ انسجام اجتماعی با رویکرد محله محوری و توسعه محور گردشگری از دیگر اهداف این پروژه بوده است .

    صبوری در پایان خاطر نشان ساخت : احداث واحد آموزشی انارستان در زمین شهرک فاطمیه ، ساماندهی محور مدرسه غیاثیه تا آب انبار درخت پیر و بهسازی و اجرای آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی از دیگر پروژه های افتتاح شده در هفته دولت بوده است .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    پروژه ۱۶۰ واحدی بنیادمسکن انقلاب اسلامی هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد در حال اجرا و عملیات نازک‌کاری آن آغاز شده است . هم‌اکنون ۲۱ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت است .

    |

    متقاضیان سایت ۲۷ هکتاری روبروی دانشگاه آزاد که شامل فاز ۱ و ۲ می‌شوند آورده مرحله نهم را واریز خواهند کرد و واریزی آن‌ها ۳۶۰ میلیون تومان خواهد شد . 

    |

    تاکنون هزار و ۴۳۵ نفر از متقاضیان این طرح انصراف داده‌اند و ۹۶۲ متقاضی هم در انتظار بررسی هستند . در حوزه املاک و حقوقی ، واگذاری سه قطعه زمین خود مالکی در طرح نهضت ملی مسکن انجام شد که توسط شرکت تعاونی مسکن با پیشرفت ۳۰ درصدی در حال اجراست .

    |

    اداره کل راه و شهرسازی استان به‌عنوان کارفرما و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان کارگزار واحدهای مسکونی و مجری طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان کوثر است .

    |

    نظرات کاربران