در حال بارگذاری ...
  • تحقق توسعه منطقه شرق ایران با تهیه طرح ویژه برای منطقه مرزی تایباد

    هر چقدر تمرکزگرایی را کاهش داده و به مناطق مرزی توجه بیشتری مبذول داریم در واقع به توسعه امنیت ملی توجه بیشتری کرده‌ایم . بنابراین ضرورت دارد تا سرمایه‌گذاری در این مناطق انجام و طرح ویژه‌ای برای این مناطق تهیه شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدرضا شاملو با اعلام این مطلب که تهیه طرح ویژه برای مناطق مرزی از جمله مناطق مرزی تایباد به کاهش حاشیه‌نشینی و معضلات آنها می‌انجامد ، توسعه منطقه شرق ایران را با تهیه طرح ویژه برای منطقه مرزی تایباد قابل تحقق دانست .

    محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تایباد در استان خراسان‌رضوی و منطقه شرق ایران، گفت: امروزه اگر حاشیه‌نشینی در شهرها تبدیل به معضل و بلا برای شهرها شده است ناشی از بی‌توجهی به مناطق مرزی و حاشیه کشور است که وزیر راه و شهرسازی به درستی این مساله را تشخیص داده و در صدد رفع این معضل از طریق پیشنهاد تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تایباد برآمده است که در نهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص آن بحث و بررسی صورت گرفت .

    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد : هر چقدر تمرکزگرایی را کاهش داده و به مناطق مرزی توجه بیشتری مبذول داریم در واقع به توسعه امنیت ملی توجه بیشتری کرده‌ایم . بنابراین ضرورت دارد تا سرمایه‌گذاری در این مناطق انجام و طرح ویژه‌ای برای این مناطق تهیه شود .

    شاملو یادآور شد : منطقه مرزی تابیاد مزیت‌های ویژه‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به شبکه حمل و نقل ریلی ، جاده‌ای ، حضور گردشگران و ارتباطی که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی در این منطقه وجود دارد ، تعداد دانشجویان ، حجم مبادلات مرزی اشاره کرد که همه اینها تهیه طرح ویژه برای این منطقه را در اولویت قرار داده است . تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تایباد قطعا به توسعه منطقه شرق کشور کمک ویژه ای می کند و نیاز است که هماهنگی بین بخش های مختلف حاکمیت اتفاق بیفتد .

    به گفته نماینده بنیاد مسکن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، اگر طرحی تهیه شود و هماهنگی بین بخش‌های مختلف حاکمیت و لایه‌های اجرایی کشور وجود نداشته باشند و در عین حال ، متناسب با طرح ویژه مسئولیت ها مشخص نشده و ساختارها تعریف نشوند ، قطعا در اجرا با مشکل مواجه خواهیم شد .

    وی در خصوص ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تابیاد ، اعلام کرد : در کنار تهیه طرح ویژه پیشنهادم این است که ساختار اجرایی و تهیه طرح ویژه مدنظر قرار بگیرد .

    گفتنی است در نهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، ضرورت تهیه طرح ویژه منطقه مرزی تایباد مورد بررسی قرار گرفت و بر تهیه این طرح تاکید شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    پست بودن مناطق جنوب استان و همترازی با سطح دریا ، ریسک وقوع سیل در این مناطق را با هر بارندگی به‌ شدت افزایش داده است و تعریف کدهای ارتفاعی متناسب با این شرایط را برای ساخت و سازهای روستایی ضروری ساخته‌ است . سال گذشته اعتبارات مناسب را در جهت بهسازی و ایمن سازی ۷۰ هوتک در جنوب ...

    |

    بنیاد مسکن تعهد کرده است تا از ۴ میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در شهرها و روستاها عملیاتی و اجرایی کند .

    |

    نظرات کاربران