در حال بارگذاری ...
  • ثبت نام بیش از ۴۳۰۵ نفر در سامانه طرح اقدام ملی تولید مسکن

    بعد از ثبت‌نام متقاضیان در ۲ دسته قرار می‌گیرند ، از جمله ۲۰ درصد از آن‌ها جزو متقاضیان دارای زمین و ۸۰ درصد از آن‌ها جزو متقاضیان فاقد زمین محسوب می‌شوند . بعد از استان کرمان ۱۰ استان دیگر در فاز بعدی برای ثبت‌نام اعلام می‌شود و بعد از آن ثبت‌نام استان‌های باقیمانده آغاز می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اباذر جابری گفت : استان کرمان به عنوان شهر پایلوت ثبت‌نام از متقاضیان طرح اقدام ملی تولید مسکن را آغاز کرده بود که تا امروز بیش از ۴ هزار و ۳۰۵ نفر در این سامانه ثبت نام کرده‌اند .

    اباذر جابری ، مدیر کل برنامه ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن ، با بیان اینکه ثبت‌نام متقاضیان طرح اقدام ملی تولید مسکن در استان کرمان از ۶ شهریور امسال  ساعت ۸ صبح در سامانه «آباد» آغاز شد ، گفت : متقاضیان در  روز اول می‌توانستند در این سامانه برای ساخت و تولید مسکن ثبت‌نام کنند ، ولی به دلیل استقبال زیاد متقاضیان ، درخواست تمدید آن ارائه که خوشبختانه امروز با آن موافقت شد .

    وی ادامه داد : ثبت‌نام متقاضیان طرح ملی تولید مسکن در ۷۰ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر استان کرمان ، به جز شهر کرمان صورت گرفته و ثبت‌نام متقاضیان به اوج خود رسیده است ، به‌صورتی که تا ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه دهم شهریور حدود ۴ هزار و ۳۰۵ نفر ثبت نام کرده‌اند . سهمیه استان کرمان از ۱۰۰ هزار سهمیه ، ۲ هزار واحد است که بعد از پایش تمامی ثبت‌نام کنندگان ، ۲ هزار نفر می‌توانند در این طرح حضور داشته باشند .

    مدیر کل برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن با اشاره به اینکه متقاضیان باید دارای سه شرط از جمله فاقد مسکن باشند ، متاهل و یا سرپرست خانوار باشند و سابقه سکونت در محل و یا استان را داشته باشند ، گفت : بعد از ثبت‌نام متقاضیان در ۲ دسته قرار می‌گیرند ، از جمله ۲۰ درصد از آن‌ها جزو متقاضیان دارای زمین و ۸۰ درصد از آن‌ها جزو متقاضیان فاقد زمین محسوب می‌شوند . بعد از استان کرمان ۱۰ استان دیگر در فاز بعدی برای ثبت‌نام اعلام می‌شود و بعد از آن ثبت‌نام استان‌های باقیمانده آغاز می‌شود .

    مدیر کل برنامه ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن بیان کرد : سهمیه بنیاد مسکن از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن ۱۰ هزار واحد است و استان کرمان به‌عنوان پایلوت ثبت‌نام از متقاضیان خود را آغاز کرده است .

    وی درباره تسهیلات متقاضیان هم گفت : ممکن است برخی از متقاضیان فاقد مسکن ، اما دارای زمین باشند ؛ که این افراد خود مالک محسوب می‌شوند در نتیجه می‌توانند تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی به‌مدت ۲ سال دوره مشارکت ساخت و با بازپرداخت ۱۲ سال قسط و نرخ سود ۱۸ درصد دریافت کنند ؛ البته در تلاش هستیم که نرخ سود این تسهیلات را کاهش دهیم .




    مطالب مرتبط

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حمیدرضا سهرابی ، معاون امور مسکن و عمران شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت ...

    |

    از تعداد واحدهایی که در حال ساخت هستند تاکنون ۳۱۲ هزار و ۷۳۴ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است و ۵۰۴ هزار و ۲۵۳ واحد در دست اجراست .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : از مجموع سه هزار و ۵۰۷ متقاضی در طرح ملی نهضت مسکن شهرستان ...

    |

    با توجه به اینکه مردمی سازی در این وزارتخانه مد نظر وزیر راه و شهرسازی قرار دارد ، در حوزه بازآفرینی شهری در گام اول با همکاری بسیج مستضعفین اقدام به نوسازی بافت‌های فرسوده با ۴۲۸ حلقه میانی می‌شود .

    |

    نظرات کاربران