در حال بارگذاری ...
  • کمک به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم‌درآمد با پشتوانه پژوهشی و تحقیقاتی

     مرکز تحقیقات ، هدف وزارتخانه را برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف با پشتوانه تحقیقاتی و پژوهشی دنبال می‌کند و در این راستا نیز تلاش کرده تا تجربیاتی را که در ساخت و سازهای پیشین همچون مسکن مهر از منظر نقاط قوت و همچنین ضعف ، جمع‌بندی کرده است ، پیگیری و دنبال کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد شکرچی‌زاده با یادآوری این مطلب که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با همکاری دانشگاه خوارزمی پیشنهادهای لازم را در خصوص اصلاح قانون پیش فروش ساختمان به معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ارایه کرده و این پیشنهادها هم اکنون در کمیسیون قضایی مجلس در دست بررسی قرار دارد ، گفت : اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان به صورت اصلاح‌شده ، می‌تواند گامی موثر برای تنوع بخشیدن به بازار مالی مسکن باشد .

    محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در خصوص اقداماتی که آن مرکز در بخش مسکن با همکاری دیگر ارکان وزارتخانه راه و شهرسازی همچون معاونت مسکن و ساختمان در دستور کار دارد ، گفت : وزارت راه و شهرسازی یکی از اهداف کلان خود را تلاش برای هموار کردن امکاناتی کرده که به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و ضعیف بینجامد . مرکز تحقیقات ، هدف وزارتخانه را برای خانه‌دار کردن اقشار متوسط و ضعیف با پشتوانه تحقیقاتی و پژوهشی دنبال می‌کند و در این راستا نیز تلاش کرده تا تجربیاتی را که در ساخت و سازهای پیشین همچون مسکن مهر از منظر نقاط قوت و همچنین ضعف ، جمع‌بندی کرده است ، پیگیری و دنبال کند .

    شکرچی‌زاده توضیح داد : مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی همچنین نقطه نظرات تخصصی خود را در خصوص سیاست‌های مختلف وزارتخانه اعلام کرده است که امیدواریم موارد پیشنهادی بتواند در سیاست‌های وزارتخانه، تاثیرگذار باشد . یکی از برنامه‌هایی که با همکاری معاونت مسکن و ساختمان در دستور کار قرار داده ایم ، استفاده از ظرفیت‌های قانون پیش‌فروش ساختمان است که هم‌اکنون اصلاحات پیشنهادی آن در کمیسیون قضایی مجلس در دست بررسی و در مرحله تصویب قرار دارد .

    شکرچی‌زاده یادآور شد : قانون پیش‌فروش ساختمان، بدون اصلاحاتی که پیشنهاد شده ، مشکلات فراوانی داشته و قابلیت اجرایی ندارد . مدتی قبل ، نشست تخصصی را در خصوص اصلاحات قانون پیش فروش ساختمان با همکاری دانشگاه خوارزمی برگزار کرده و پیشنهاداتی برای اصلاحیه این قانون آماده و تدوین کردیم که هم اکنون در کمیسیون قضایی مجلس در دست پیگیری قرار دارد .

    رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت: منتظر هستیم تا اصلاحیه قانون پیش فروش ساختمان در مجلس تصویب شود . معتقدیم اجرای قانون پیش فروش ساختمان به صورت اصلاح شده می‌تواند گامی موثر برای تنوع بخشیدن به بازار مالی مسکن باشد . تصویب و اجرای اصلاح قانون پیش فروش ساختمان هم به خریدار و هم به فرشونده این امکان را می دهد تا بتواند منابع مالی برای خرید را در طول زمان ساخت در اختیار سازنده قرار دهد و در عین حال ، سانده می‌تواند از محل منابع واحدهای پیش فروش شده ، تامین مالی مناسبی داشته باشد و واحدها را تکمیل و به خریدار در زمان مقرر تحویل دهد .

    وی اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان را با اعمال اصلاحاتی که پیشنهاد شده و در کمیسیون قضایی در دست بررسی قرار دارد ، گامی موثر برای تنوع بخشیدن به بازار تامین مالی مسکن و همچنین خانه‌دار کردن مردم دانست و گفت: امیدواریم اصلاحات موردنظر در خصوص قانون پیش فروش هرچه سریعتر در مجلس به تصویب برسد .

    ارایه نتایج ارزیابی‌های مرکز تحقیقات در خصوص مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری در دومین نمایشگاه

    شکرچی‌زاده همچنین در خصوص برگزاری دومین نمایشگاه مسکن ، شهرسازی و بازآفرینی‌شهری و حضور مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در دومین نمایشگاه که نیمه آبان امسال در محل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود، گفت: نتایج تحقیقاتی که مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بخش‌های مختلف ، انجام داده است در دومین نمایشگاه ارایه خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    ضابطه ارزیابی و بهسازی ایمنی در برابر آتش برای ساختمان‌های موجود ، توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی تدوین شده که با شماره ضابطه ۹۲۲ از سایت انتشارات این مرکز قابل تهیه است . ابلاغ این ضابطه نیز به عنوان مبحث جدید مقررات ملی ساختمان مراحل نهایی در وزارت راه و شهرسازی را ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمدمهدی حیدری رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند در نشست خبری به تشریح برنامه‌های آن مرکز ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نشست مشترک بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با امور راه و ترابری مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه ...

    |

    مهندسان به‌عنوان زاینده تفکرات و دانش و اندیشه‌های منطقی نقش مهمی در عینیت بخشیدن به اهداف توسعه کشور دارند و از این‌رو ، آموزش مهندسان مجرب و حرفه‌ای بر پایه علوم و دانش روز از مهم‌ترین رسالت‌های آموزشی در کشورهای پیشرفته و از جمله کشورمان ایران ، محسوب می‌شود .

    |

    مردم به‌عنوان کاربران نهایی درک روشنی از صنعتی‌سازی و فناوری‌های ساخت ندارند و این مساله مقاومت در پذیرش و استفاده از آن را تشدید کرده است . بنابراین در کنار آگاهی‌بخشی و معرفی فناوری نوین به مردم ، هدف نهایی مرکز تحقیقات کمک به تربیت نیروی ماهر، شایسته و دارای صلاحیت است ...

    |

    نظرات کاربران