در حال بارگذاری ...
  • آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده در آینده نزدیک

    به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد را داده‌ایم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحمد پژمان از احداث ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی به‌زودی در بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد .

    سیدمحمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز عملیات اجرایی ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در آینده نزدیک در بافت‌های ناکارآمد شهری خبر داد و گفت : با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای به‌جای آغاز طرح‌های جدید در نظر داریم ۷۵۰ طرح نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم .

    وی این طرح‌ها را شامل ، ورزشگاه ، درمانگاه ، مدرسه و مسجد خواند و عنوان کرد : این طرح‌ها را برای ارتقای زندگی ساکنان بافت‌های فرسوده شهری تا پایان سال به اتمام خواهیم رساند .

    پژمان همچنین گفت : به بانک مرکزی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد را داده‌ایم .




    مطالب مرتبط

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم در زمینه بازآفرینی شهری موضوع نوسازی مسکن بوده است که این در زمینه بارها بر تشکیل حلقه‌های میانی به عنوان واسط بین مردم و بخش‌های دولتی ، تاکید شده است .

    |

    در بخش نوسازی مسکن طی این دوسال بیش از ۱۶۱ هزار و ۱۴۷ واحد پروانه نوسازی مسکن در محدوده بافت‌های فرسوده صادر شده و بیش از ۵۱ هزار واحد نیز به بهره‌برداری رسیده است . علاوه بر این که این واحدها نوسازی شده‌اند ظرفیتی جدید برای تولید مسکن نیز فراهم شده است .

    |

    بر اساس طرح کلید به کلید ساکنان بافت‌های فرسوده می‌توانند واحد مسکونی خود را با یک زمین دولتی با احتساب ۴۰ درصد تخفیف معاوضه کنند .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    نظرات کاربران