در حال بارگذاری ...
  • تشریح جزئیات آغاز طرح اقدام ملی ساخت مسکن در استان تهران

    در استان تهران برای فراخوانی که در تهرانسر گذاشته شد ۸ بلوک را در نظر گرفتیم که مستندات آن آماده شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : در استان تهران در قالب طرح اقدام ملی ۸ بلوک در تهرانسر در نظر گرفته شده که در ۴ بلوک آن طرح اقدام ملی برای ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی با حضور رئیس‌جمهور آغاز شد .

    رضا نگهبان در خصوص آغاز طرح اقدام ملی ساخت مسکن در پایتخت که با حضور رئیس‌جمهوری کلنگ آن زده شد ، اظهار داشت : بحث طرح اقدام ملی به‌تازگی به پروژه‌های مشارکتی استان تهران اضافه‌شده است . پیش‌ از این پروژه‌های مشارکتی قبلی ، جزو ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی به‌حساب نیامده بودند . پس از گزارشی که برای مقام عالی وزارت فرستاده شد ، شرح تأمین زمین از سوی دولت ، انتخاب شرکت و بقیه موارد به پروژه‌های مشارکتی استان تهران اضافه شد .

    وی تصریح کرد : در استان تهران برای فراخوانی که در تهرانسر گذاشته شد ۸ بلوک را در نظر گرفتیم که مستندات آن آماده شد . مراحل ابتدایی فراخوان در اردیبهشت و خرداد امسال انجام شد که پس از ارزیابی شرکت‌کنندگان و بازگشایی پاکت‌ها برای چهار بلوک ، سه شرکت‌کننده انتخاب شدند که یکی از آن‌ها در ۲ بلوک و ۲ شرکت‌کننده دیگر هرکدام در یک بلوک برنده شدند . پس از انتخاب هم شاهد مراسم کلنگ زنی پروژه ۱۵۰۰ واحدی با حضور رئیس‌جمهور بودیم .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت : تقریباً از ۸ بلوک در نظر گرفته‌شده برای ۴ بلوک عقد قرارداد انجام گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد . چهار بلوک دیگر هم با توجه به تغییر نگاه سازمان ملی و فرمت‌های قراردادها در امور مشارکت ، اواخر شهریور فراخوان آن داده خواهد شد تا مابقی واحدها در این پروژه عملیاتشان آغاز شود .

    وی در خصوص اینکه علاوه بر تهرانسر در چه مناطقی دیگر از تهران قرار است در قالب طرح اقدام ملی پروژه‌های مشارکتی ساخته شود ، اظهار داشت : در حال حاضر روی زمین‌هایی کارشده تا اسناد آن به فراخوان آخر شهریور ماه برسد . برای مشارکت ۲ زمین ۳۵ هزار متری و ۴۱ هزار متری در وردآورد ، یک زمین ۳۱ هزار متری در واوان اسلامشهر و یک قطعه بزرگ دیگر در تهرانسر در نظر گرفته‌ شده است . طبق برآورد اولیه با شروع کار در این پروژه‌ها با پتانسیلی که وجود دارد فکر می‌کنیم شاهد ساخت ۴۵۰۰ واحد مسکونی در تهران در قالب طرح اقدام ملی باشیم که قرار است در سال ۱۴۰۱ تحویل داده شوند .




    مطالب مرتبط

    برای نوسازی محلات هدف ما نیازمند صدها گروه داوطلب جهادی متخصص هستیم ، گروه‌هایی که وظیفه ترویج و آموزش ساکنان محلات هدف شهری را بر عهده دارند .

    |

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۸۰ واحد مسکونی در محدوده‌های هدف بازآفرینی شهر صالحیه در ...

    |

    با ایجاد بازآفرینی ، شاهد کمترین نرخ هزینه ساخت و ساز در سطح استان تهران خواهیم بود چرا که در این صورت همه امکانات زیرساختی در محل ساخت فراهم می‌شود .

    |

    نظرات کاربران