در حال بارگذاری ...
  • بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ، فقط وظیفه یک دستگاه نیست

    باید بازآفرینی و آسیب‌های بافت‌های دارای نارسایی‌های مزمن رفع شود ؛ زیرا آسیب و نارسایی‌های این محدوده‌ها ، اولاً موجب آزار ساکنان می‌شود و دوماً بعضی از آسیب‌های بافت‌های ناکارآمد این قابلیت را دارند تا به سایر مناطق سرایت کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سید محمد پژمان با اشاره به اینکه بازآفرینی تنها وظیفه یک دستگاه نیست به مشاوران طرح‌های بازآفرینی توصیه کرد در بافت‌های هدف این طرح از تعریف پروژه‌های کلان‌مقیاس بپرهیزند .

    سیدمحمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی که به خراسان جنوبی سفر کرده است در بخشی از این سفر در جلسه ستاد بازآفرینی این استان خطاب به مسئولان مربوطه گفت : به مشاوران دیکته کنید که در بافت‌های هدف بازآفرینی ، پروژه‌های کلان‌مقیاس تعریف نکنند . در تعریف پروژه‌ها باید به دانه‌بندی و سایر مشخصه‌های بافت‌ها از جمله معماری توجه کنند .

    وی افزود : باید بازآفرینی و آسیب‌های بافت‌های دارای نارسایی‌های مزمن رفع شود ؛ زیرا آسیب و نارسایی‌های این محدوده‌ها ، اولاً موجب آزار ساکنان می‌شود و دوماً بعضی از آسیب‌های بافت‌های ناکارآمد این قابلیت را دارند تا به سایر مناطق سرایت کنند .

    پژمان عنوان کرد : بازآفرینی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد ، فقط وظیفه یک دستگاه نیست و تمام بخش‌های حاکمیت باید به میدان بیایند و به غیر از این به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم . وقتی شهرها را خودمان به شمال و جنوب ، شرق و غرب طبقه‌بندی کرده‌ایم خودمان هم باید این طبقهبندی را اصلاح کنیم .




    مطالب مرتبط

    بازآفرینی شهری یکی از طرح های بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی است که بصورت برنامه ای مدّون و هدفمند توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران پیش می رود و لازم است تا اداره کل نیز اهتمام ویژه ای جهت اجرای طرح های بازآفرینی به ویژه در حوزه نوسازی مسکن داشته باشد .

    |

    ارائه تضمین‌های لازم برای ساکنین بافت فرسوده و ناکارآمد شهری جهت دریافت تسهیلات از سامانه بانکی از جمله موضوعات فعالیت این صندوق بوده و فرآیند اجرایی آن در دست بررسی است .

    |

    انتظار داریم طی دو ماه آینده ، شهرهای باقیمانده نیز بسته تشویقی را اجرا کنند . البته تلاش بر این است تا استان‌ها به سمت بومی‌گرایی رفته و با همکاری شهرداری‌ها بسته تشویقی متناسب با شرایط شهر خود را در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسانند .

    |

    این طرح علاوه بر این که یک قانون و لازم‌الاجراست در برنامه هفتم توسعه نیز پیش‌بینی شده است ، بنابراین اجرایی شدن این طرح باید با جدیت پیگیری شود و از مزایای آن به نحو مطلوب بهره‌مند شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه در ۱۳ هزار پلاکی که در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران در حریم راه‌آهن ...

    |

    نظرات کاربران