در حال بارگذاری ...
  • اجرای ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی

    ۲۲۵ هکتار از سکونت گاه های غیر رسمی  و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی در بیرجند قرار دارد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت : در حال حاضر ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری با ۳۳ میلیارد تومان در استان آغاز شده که ۲۰ پروژه به مناقصه رفته ولی اجرایی نشده است .

    مهدی جعفری در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری با اشاره به بافت فرسوده خراسان جنوبی بیان کرد : در این مناطق در خدمات زیربنایی اقدامات خوبی انجام شده اما در امر روبنایی انبوه سازان تمایلی برای ساخت و ساز در این محلات ندارند .

    وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی هزار و هفت هکتار بافت فرسوده و محدوده هدف داریم ، اظهار کرد : ۲۲۵ هکتار از سکونت گاه های غیر رسمی و ۱۳۶ هکتار بافت تاریخی در بیرجند قرار دارد .

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نفر  معادل ۳۳ درصد هفت شهر استان در این بافت ها ساکن هستند ، افزود : در امر بازآفرینی شهری استان در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان اختصاص و از این میزان ۲۰ درصد تخصیص یافته است .

    وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۳ پروژه بازآفرینی شهری با ۳۳ میلیارد تومان در استان آغاز شده است ، اظهار کرد : از این تعداد ۲۰ پروژه به مناقصه رفته ولی اجرایی نشده است .

    جعفری با بیان اینکه سهمیه خراسان جنوبی احداث هزار و ۷۶۰ واحد در بافت فرسوده تا سال ۱۴۰۰ است ، گفت : در سال جاری ۳۵۰ واحد سهمیه داریم که تاکنون ۳۰ نفر مراجعه کرده اند . همچنین هزار واحد با مشارکت بنیاد فرامین امام (ره) احداث می شود که ۸۵۰ واحد در مرکز استان است .




    مطالب مرتبط

    تامین زمین برای اجرای بیش از ۱۸۸ هزار واحد صورت گرفته و روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود .

    |

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸۶۵۰ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و حال اینکه این تعداد در سال ۱۴۰۲ به عدد ۲۵۹۵۱ پروانه ساختمانی در بافت های فرسوده افزایش پیدا کرده و رشد چهل درصدی را نسبت به سال ۱۴۰۱ نشان‌ می‌دهد .

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    نظرات کاربران