در حال بارگذاری ...
  • نیاز به همت و اراده جمعی برای اجرای طرح‌های بازآفرینی در کشور

    با اجازه‌ای که از مقام معظم رهبری اخذ شد ، مبلغی در حدود  ۳۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی کشور برداشته شد و در اختیار ما قرار گرفت که تقریباً ۲۲۰۰ میلیارد تومان از این عدد با کمک و افزوده شدن منابع بانک‌ها در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحمد پژمان با اشاره به اینکه ۳۷۰۰۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به بازآفرینی شهری اختصاص یافته است ، گفت : بخشی از این عد در قالب تسهیلات و بخشی نیز به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مصرف می‌شود و اجرای این طرح‌ها نیازمند همت و اراده جمعی است .

    سیدمحمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تعریف ۱۵۰۰ طرح در بافت فرسوده کشور خبر داد و گفت : عملیات اجرایی بخشی از طرح ها آغاز و برخی دیگر در حال انعقاد است . با اجازه‌ای که از مقام معظم رهبری اخذ شد ، مبلغی در حدود  ۳۷۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی کشور برداشته شد و در اختیار ما قرار گرفت که تقریباً ۲۲۰۰ میلیارد تومان از این عدد با کمک و افزوده شدن منابع بانک‌ها در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود .

    پژمان با اشاره به اینکه مابقی این مبلغ نیز قرار بوده است که در پروژه‌ها استفاده شود ، خاطرنشان کرد : باقی مانده این مبلغ نیز در قالب ۱۵۸۰ پروژه طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن و طرح اقدام مشترک مصرف می‌شود که در این راستا عملیات اجرایی ۶۱ پروژه آغاز شده و مابقی پروژه‌ها نیز در سال جاری عملیاتی می‌شود .

    وی ادامه داد : قرار بوده است که ۱۵۰۰ میلیارد تومان از این بودجه در پروژه‌ها استفاده شود که ۳۰۰ میلیارد تومان آن سال گذشته تخصیص داده شده و ۱۲۰۰ میلیارد تومان نیز از این ردیف و حدود ۱۶۰ میلیارد تومان نیز از دو ردیف دیگر به این مبلغ اضافه می‌شود و رقمی در حدود ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان مجموع بودجه‌ای است که در حوزه اجرای پروژه‌ها به منظور تکمیل ۷۵۰ پروژه نیمه‌تمام صرف خواهد شد . اجرای این طرح‌ها نیازمند همت و اراده جمعی است و وظیفه ماست تا با شناخت کامل و پشتیبانی لازم برای رونق بافت‌های فرسوده گام برداریم .




    مطالب مرتبط

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    |

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های بازآفرینی خانه تاریخی سرتیپ امینی سدهی ، دوشنبه بازار و سراهای محله در دست ساخت شرکت در محله‌های جوی‌آباد و وازیچه خمینی شهر بازدید و سپس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان خمینی‌شهر در محل فرمانداری این شهرستان شرکت کرد .

    |

    نظرات کاربران