در حال بارگذاری ...
  • ضرورت کاهش تعهدات غیرمسکنی در بانک مسکن

    بانک مسکن واقعا نقش کلیدی در اقتصاد دارد ، بنابراین ما در وزارت امور اقتصاد ، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید به گونه‌ای عمل کنیم که سهم تسهیلات این بانک تخصصی در بخش‌های غیر از مسکن به کمترین میزان برسد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرهاد دژپسند گفت : با توجه به نقش کلیدی بانک مسکن در اقتصاد ، باید به گونه ای عمل کنیم که سهم تسهیلات این بانک تخصصی در بخش های غیر از مسکن به کمترین میزان برسد .

    مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده سالانه بانک‌مسکن روز گذشته (شنبه ۲۳ شهریورماه) به ریاست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و با حضور سایر اعضای مجمع بانک برگزار شد .

    در این نشست فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ، بانک مسکن نقش متفاوتی نسبت به سایر بانک‌ها دارد ، گفت : به همین دلیل از وجوه گوناگون توجهات به این بانک بیشتر است .

    وی با تاکید بر اینکه در بانک مسکن ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و بنابراین انتظارات از بانک زیاد است ، خطاب به اعضای مجمع گفت : یکی از موضوعات مهم این است که به هر حال بانک مسکن ، بانک تخصصی بخش است که در مجمع و سایر نهادهای تصمیم گیر باید به شدت مراقبت کند تا تسهیلات این بانک تا جای امکان به بخش غیرمسکن هدایت نشود .

    وی تصریح کرد : بانک مسکن واقعا نقش کلیدی در اقتصاد دارد ، بنابراین ما در وزارت امور اقتصاد ، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی باید به گونه‌ای عمل کنیم که سهم تسهیلات این بانک تخصصی در بخش‌های غیر از مسکن به کمترین میزان برسد .

    رییس مجمع عمومی بانک مسکن در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر حرکت جدی بانک مسکن در راستای بانکداری دیجیتال ادامه داد : ماهیت مشتریان بانک مسکن و بانک‌های تخصصی به گونه‌ای است که این بانک‌ها می‌توانند گام‌های بهتری در راستای بانکداری دیجیتالی نسبت به سایر بانک‌ها بردارند .

    وی گفت : حرکت به سمت بانکداری دیجیتال و کاهش تعداد شعب می‌تواند ، بسیاری از هزینه‌های بانک را صرفه کند . اگر بانکداری دیجیتال سرعت بگیرد می‌تواند بخش قابل توجهی از هزینه ها را آزاد کند .

    تنوع ابزارهای تامین مالی در بانک مسکن

    در این نشست همچنین ، مژگان خانلو رییس امور پایش تعهدات دولت و تجهیز منابع سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با اشاره به اینکه نقاط قوت قابل تقدیری علی رغم مشکلات در بانک مسکن وجود دارد ، اظهار کرد : تدوین برنامه راهبردی در بانک و حرکت به این سمت فارغ از قضاوت میزان تحقق این برنامه راهبردی ، قابل تقدیر است . بانک مسکن از روش های متنوع مالی از جمله انتشار اوراق رهنی (MBC) استفاده می کند و این اقدام مثبتی است .

    خانلو با بیان اینکه بانک مسکن جزو بانک های منضبط در حوزه پرداخت سود است ، گفت : کاهش قیمت تمام شده پول در بانک مسکن هر چند روند نزولی داشته اما باید بیش از این کاهش یابد .

    این مقام مسئول در سازمان برنامه و بودجه نکاتی هم در راستای بهبود عملکرد بانک مسکن اشاره کرد .




    مطالب مرتبط

    این تسهیلات در سال‌های گذشته سالانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته‌ است .

    |

    در سال گذشته برای تحقق اهداف و افزایش توانمندی مسئولان و همکاران مدیریت‌ها و شعب ، اختیاراتی را به آنها تفویض کردیم و برآنیم تا در سال جدید نیز با تداوم این رویکرد ، اختیارات بیشتری را در چارچوب قوانین و مقررات و در جهت افزایش بهره وری و خدمت رسانی به مشتریان عزیز و انجام ...

    |

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن گفت : قرارداد تامین مالی ساخت ۳۳۱ هزار و ۶۶۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی امضا شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در جلسه قرارگاه مسکن از تعداد بیش از ۴۱۸ هزار واحدهای مسکونی روستایی در حال ساخت و اتمام یافته روستایی در ...

    |

    نظرات کاربران