در حال بارگذاری ...
  • استفاده از ظرفیت تسهیلات صندوق یکم در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن

    با توجه به تاثیر این صندوق‌ها در تامین مالی بخش مسکن می‌توانیم از این ظرفیت در تامین مالی جریان عرضه مسکن استفاده کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از مذاکره با بانک مسکن برای استفاده از ظرفیت تسهیلات صندوق یکم در برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن خبر داد .

    محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مجمع عمومی و فوق‌العاده بانک مسکن گفت : برای افزایش بهره‌مندی اقشار میان درآمدی جامعه از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم ، مذاکره‌ای با بانک داشتیم تا بتوان از ظرفیت تسهیلات این صندوق در پروژه‌های برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن استفاده شود تا علاوه بر اینکه این واحدها پیش‌خرید می‌شود ، به دست متقاضی واقعی نیز برسد .

    وی افزود : اگر این تفاهم‌نامه به زودی عملیاتی شود نقش ویژه‌ای در تامین مالی پروژه‌های مسکن در قالب برنامه اقدام ملی صورت می‌گیرد . صنعت ساختمان نقش قابل توجهی در اقتصاد و رضایتمندی اجتماعی دارد و یک صنعت بکر است اما طی سالیان گذشته متاسفانه به کیفیت آن توجه نشده است .

    سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر اهمیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان گفت : با توجه به تاثیر این صندوق‌ها در تامین مالی بخش مسکن می‌توانیم از این ظرفیت در تامین مالی جریان عرضه مسکن استفاده کنیم .




    مطالب مرتبط

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

    |

    با توجه به تاکیدات مکرر رییس‌جمهور مبنی بر کاستن دغدغه‌های مردم در تامین ودیعه مسکن ، بانک مسکن با تمام توان و تلاش خود ، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و سایر متقاضیان محترم اقدام کرده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

    |

    این تسهیلات در سال‌های گذشته سالانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته‌ است .

    |

    نظرات کاربران