در حال بارگذاری ...
  • پیشتازی ایرانشهر ، بوشهر و فارس در تعرض به اراضی ملی

    در موضوع اجرای احکام قطعی ، ۶۳ مورد خلع ید ، ۶۵ فقره ‌قلع و قمع و ۱۶ مورد تخلیه ملک داشتیم . همچنین در این مدت که فرماندهی یگان حفاظت را به‌عهده داشتم ، ۲۰۴ هکتار از اراضی تصرف شده را رفع تصرف کردیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرهنگ پاسدار جواد خردمند با اشاره به آمار عملکرد ۳ ماهه یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن گفت : ایرانشهر ، بوشهر و فارس در بحث تعرض پیشتازند و استان‌های خراسان شمالی و قم کم‌ترین تعرض به اراضی را داشته‌اند .

    سرهنگ پاسدار جواد خردمند ، فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به عملکرد ۳ ماهه این یگان از ابتدای تیرماه ، گفت : در ۳ ماهه دوم سال ۹۸ بر اساس بررسی‌های انجام شده ایرانشهر بیش‌ترین تصرفات و تعرضات در اراضی و استان‌های خراسان شمالی و قم کم‌ترین تعرضات را داشته‌اند .

    وی در خصوص آمار عملکرد ۳ ماهه یگان حفاظت بیان کرد : از ابتدای تیرماه ۹۲۵ مورد گزارش مردمی در خصوص تعرض به اراضی ملی داشتیم . در مجموع ۶۱۱ مورد تعرض به اراضی با حدود ۴۴۹ هکتار بوده است .

    خردمند با بیان اینکه در این دوره ۳ ماهه ۲۷ مورد دستگیری اتفاق افتاده و تحویل مراجع قضایی شده‌ است ، در خصوص اجرای احکام قطعی افزود : در موضوع اجرای احکام قطعی ، ۶۳ مورد خلع ید ، ۶۵ فقره ‌قلع و قمع و ۱۶ مورد تخلیه ملک داشتیم . همچنین در این مدت که فرماندهی یگان حفاظت را به‌عهده داشتم ، ۲۰۴ هکتار از اراضی تصرف شده را رفع تصرف کردیم .

    فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص تعداد نیروهای به کار گرفته شده در این دوره ۳ ماهه گفت : در این مدت  ۱۳۲۶ نفر نیروی یگان امداد و یگان ویژه از نیروی انتظامی و ناجا را به کمک طلبیدیم و در مجموع ۲۸۷۰ نفر از نیروها در ماموریت‌های این یگان حضور داشتند .

    ۴۵۰۴ هکتار رفع تصرف از ابتدای تشکیل یگان حفاظت

    سرهنگ پاسدار جواد خردمند در خصوص آمار عملکرد این یگان از ابتدای فعالیت آن توضیح داد : از سال ۹۵ تا پایان شهریور ۹۸ حدود ۱۰ هزار گزارش مردمی دریافت کردیم . در این مدت ۹۸۲۷ مورد تعرض داشتیم که از این تعداد ۹۳۴۱ مورد آن رفع تعرض شده است .

    وی با اشاره به اینکه در جریان این تعرضات ۳۳۰ مورد دستگیری بوده که تحویل مرجع قضایی شده است ، ادامه داد : در بحث اجرای احکام؛ ۷۴۲ مورد خلع ید ، ۱۳۸۶ مورد قلع و قمع و ۲۵۸ مورد تخلیه ملک داشته‌ایم .

     فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن افزود : جمع احکام صادره از ابتدا ۲۱۸۶ مورد بوده است . همچنین در این مدت ۴۵۰۴ هکتار رفع تصرف داشتیم . بیش‌تر موارد ذکر شده مربوط به قبل از تشکیل یگان بوده است و قبل از تشکیل یگان حفاظت سازمان ملی ، این تصرفات انجام شده بود که با تشکیل این یگان توانستیم این موارد را رفع تصرف کنیم .




    مطالب مرتبط

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ،‌ سرپرست اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت : در روزهای اخیر یک قطعه زمین دولتی به مساحت ۴۴۸ متر مربع ...

    |

    نظرات کاربران