در حال بارگذاری ...
  • اضافه شدن اراضی شمال‌شرق شاهرود به محدوده شهر برای توسعه آتی

    به منظور تحقق ایده توسعه شهر دو هسته‌ای (هسته شرقی و غربی رودخانه‌های شاهرود) و کاهش فشار تخریب اراضی زراعی و باغی با تعیین ساز و کار ممیزی باغات ، ‌کلیه کاربری‌های پیشنهادی روی باغات و اراضی زراعی بر اساس نظر شورا حذف شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، فرزانه صادق‌مالواجرد گفت : طرح جامع شاهرود مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان با قید اصلاحاتی در دهمین جلسه شورا به ریاست وزیر راه و شهرسازی برای توسعه آتی به تصویب رسید .

    دهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به ریاست مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور اعضای اصلی شورا و نمایندگان استانی با بررسی دو دستورِ ضوابط مکانیابی و استقرار کانون ها، محوطه‌ها ، شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان مناطق ویژه علم و فن‌آوری کشور در محدوده ، حریم و خارج از حریم و همچنین طرح جامع شهر شاهرود برگزار شد .

    فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام تصویب طرح جامع شهر شاهرود مصوب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با قید اصلاحاتی در دهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ، گفت : بر اساس نظر اعضای شورای‌عالی در راستای حفظ هویت باغ‌شهری شاهرود و تداوم حیات باغات در شهر ، حفظ وضع موجود باغات در شهر تثبیت شد . به منظور تحقق ایده توسعه شهر دو هسته‌ای (هسته شرقی و غربی رودخانه‌های شاهرود) و کاهش فشار تخریب اراضی زراعی و باغی با تعیین ساز و کار ممیزی باغات ، ‌کلیه کاربری‌های پیشنهادی روی باغات و اراضی زراعی بر اساس نظر شورا حذف شد .

    به گفته صادق‌مالواجرد ، اعضای شورای‌عالی شهرسازی ضمن مخالفت با الحاق اراضی زراعی و باغی به محدوده شهر در جنوب شهر جهت تامین زمین با مالکیت دولتی و تحقق تکالیف حوزه مسکن از جمله طرح اقدام ملی تولید مسکن و عرضه مسکن ، با الحاق اراضی دولتی بلامعارض در شمال شرق جهت توسعه آتی شهر به محدوده شهر موافقت کرد . بر اساس مصوبه شورا ، روستاهای واقع در حریم مصوب قبلی و نیز شهرک صنعتی کمافی السابق در حریم شهر تثبیت و شهرک مصوب نوین جهت انطباق با دستورالعمل ترویج شهرک‌سازی از حریم خارج شد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : با توجه به اهمیت بسیار ایستگاه راه‌آهن شاهرود (قرار گیری در مسیر ریلی تهران - مشهد) و پیش بینی توسعه در ظرفیت ریلی شهر تا حدود ۲ برابر فعلی ، تاثیر لازم جهت افزایش اتصال شبکه حمل و نقل عمومی با مجموعه ایستگاه راه آهن بررسی و تصمیم لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد . مقرر شد ضوابط و مقررات ساخت و ساز در شهر با رویکرد پرهیز از اتلاف منابع زمین و جلوگیری از دست اندازی به باغات و اراضی زراعی و استفاده از ظرفیت جمعیت‌پذیری اراضی مستعد توسعه در شمال شرق ، اصلاح و بازنگری شود .

    گفتنی است ، جمعیت طرح فوق بر اساس نرخ رشد ۲.۲ درصد، ۲۰۸ هزار نفر برای سال ۱۴۱۰ تعیین شد .

    در دهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران، جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، تقی‌زاده‌خامسی معاون وزیر نیرو، سلیمانی معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، آقایی معاون وزیر جهاد کشاورزی، صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تجریشی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، حیدری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طالبیان معاون سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، عدل معاون سازمان برنامه و بودجه و همچنین نمایندگانی از سازمان پدافند غیرعامل کشور حضور داشتند.  




    مطالب مرتبط

    احداث ۲۷ هزار واحد مسکونی در استان زنجان در دستور کار قرار دارد که عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد آغاز شده و امروز ۷ هزار و ۱۸۳ واحد اعم از شهری ، روستایی و بافت فرسوده تحویل مردم شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، اعضای کارگروه ساماندهی تسهیل گران نظام ساخت و نیروهای جهادی دارای تشکل در جلسه‌ای بر ضرورت استفاده حداکثری از حلقه‌های ...

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

    |

    موضوع مکانیابی شهرک مسکونی پرنیان قم نیز در جلسه امروز شورا بررسی و مقرر شد تا مکان این شهرک به دلیل تقاضای استانداری و مسئولان استان تغییر یابد که در این خصوص با موافقت شورا این تغییر جابه جایی شهرک انجام خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران