در حال بارگذاری ...
  • تدوین ضوابطِ روش‌های نگهداری و مراقبت از ۲۳ میلیون واحد مسکونی

    مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان که به موضوع نگهداری و مراقبت از ساختمان ها اختصاص دارد عملا این امکان را نمی دهد که ساختمان‌های موجود را که ۲۳ میلیون واحد مسکونی است ، بتوانیم به وضعیت مناسبی برسانیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد شکرچی‌زاده با اعلام اینکه مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان با عنوان نگهداری و مراقبت از ساختمان‌های موجود به زودی رونمایی می‌شود ، گفت : بهبود وضعیت ۲۳ میلیون واحد مسکونی موجود از نظر نگهداری و مراقبت ، مستلزم قوانین و روش‌هایی است که اگرچه الزام آور نیستند ، اما برای کاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی و انسان ساخت راهگشا خواهند بود .

    محمد شکرچی‌زاده ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در خصوص تدوین مبحث ۲۳ مقررات ملی ساختمان که قرار است به زودی رونمایی شود، با اعلام این مطلب که مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان به مراقبت و نگهداری از ساختمان‌ها اختصاص دارد ، گفت : مبحث ۲۲ مقررات ملی و کنترل ساختمان که به موضوع نگهداری و مراقبت از ساختمان ها اختصاص دارد عملا این امکان را نمی دهد که ساختمان‌های موجود را که ۲۳ میلیون واحد مسکونی است ، بتوانیم به وضعیت مناسبی برسانیم .

    رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی ادامه داد : به همین دلیل این پیشنهاد در شورای تدوین مقررات ملی و کنترل ساختمان مطرح شد که به منظور بهبود وضعیت ساختمان‌های موجود هم از حیث آتش‌سوزی ، زلزله و آسانسور پیشنهاداتی را مطرح کنیم که با هزینه قابل قبول وضعیت ساختمان های موجود در این سه مساله (آتش‌سوزی ، زلزله و آسانسور) بهتر شود .

    شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه در صورت تصویب و ابلاغ مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان ، این مبحث الزام‌آور نخواهد بود ، توضیح داد : چنانچه مالکان علاقمند باشند تا ساختمان‌های خود را از نظر آتش‌سوزی ، زلزله و آسانسور بهبود بدهند  این مبحث کمک می‌کند تا چگونگی استفاده از روش‌های ساده و ارزان در اختیار مالکان قرار بگیرد . هنوز قانون به ما این اجازه را نمی‌دهد که مالکان ساختمان‌های موجود را ملزم کنیم تا ساختمان های موجود خود را از نظر آتش سوزی ، زلزله و آسانسور ، مقاوم کنند .

    شکرچی‌زاده با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته مراقبت و نگهداری از ساختمان‌های موجود و نه جدیدالاحداث الزامی است، اظهار امیدواری کرد تا با بالابردن انتظارات مردم این مبحث نیز الزام آور شود و کمتر شاهد خسارات در ساختمان های موجود در صورت بروز حوادث طبیعی و حوادث انسان‌ساز باشیم .




    مطالب مرتبط

    برخی از حفره‌ها و تونل‌های زیرسطحی در شهر تهران و سایر کلانشهرها قابل شناسایی است و برخی نیز قابل شناسایی نیستند . زیرا عامل به وجود آورنده برخی از آنها ناشی از گسیختگی لوله‌ها و فرسودگی تاسیسات شهری ، مسدود کردن مسیرهای جریان آب و عوامل متعدد است .

    |

    رشته صلاحیت‌های مهندسی شامل معماری (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران (نظارت ، محاسبات و اجرا) ، تاسیسات برقی ، (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تاسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری ، ترافیک پایه سه و آزمون‌های (طرح و اجرای گود ، پی و سازه نگهبان) و ارزیابی ، طرح و ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در بازدید از زیرساخت‌ها و پروژه‌های متنوع ساختمانی و ابنیه فنی سازمان منطقه ...

    |

    خاطرنشان می‌گردد حضور در این وبینار تخصصی رایگان است و به شرکت کنندگان گواهی الکترونیکی الکترونیکی حضور اعطاء خواهد شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی گفت : برای صنعتی سازی باید یک مدل اقتصادی پیدا کنیم زیرا سرعت نظام بانکی پاسخگوی ...

    |

    نظرات کاربران