در حال بارگذاری ...
  • آمادگی خیرین مسکن‌ساز برای احداث ۳۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی مسکن

    در کرمانشاه نزدیک به ۲۵۰ واحد مربوط به خانواده‌های دو معلول بوده که توسط خیرین مسکن‌ساز ، سازمان بهزیستی ، بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده که بالای ۸۰ درصد تکمیل و به متقاضیان پرداخت شده است . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، کیومرث سلگی از احداث چهار هزار واحد مسکونی برای سال آتی توسط خیرین مسکن ساز خبر داد و گفت : خیرین مسکن ساز آمادگی دارد تا ۳۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن را احداث و مورد بهره برداری قرار دهد .

    کیومرث سلگی مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز ، در خصوص اقدامات خیرین مسکن‌ساز در سراسر کشور اعلام کرد : تا پایان سال در حدود ۳هزار واحد را در سراسر کشور داریم که آماده بهره‌برداری می‌شود و از این سه هزار واحد حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد برای خانوارهای دو معلول است که هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال به پایان می‌رسد . با توجه به جلسه‌ای که با طرف‌های تفاهم‌نامه داشتیم و کمک‌های بلاعوضی که قرار بود انجام بدهند، ۴۰۰۰ واحد در سال آینده برای احداث مسکن خانوارهای دو معلول افزوده می‌شود . از ۴۰۰۰ واحدی که برای سال آینده تدارک دیده شده است، ۳۳۰۰ واحد شهری و ۷۰۰ واحد روستایی است .

    وی در پاسخ به این سوال که در اجرای طرح ملی مسکن ، خیرین مسکن ساز تا چه میزان مشارکت و آمادگی دارد ؟ ، گفت : خیرین مسکن‌ساز در خصوص اجرای طرح ملی آمادگی کامل دارد . در این خصوص ، تفاهمنامه ای نیز به امضا رسید و قرار بود تا وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای طرح ملی مسکن سهمیه ای را در اختیار خیرین مسکن ساز قرار دهد که هنوز این سهمیه ابلاغ نشده است . خیرین مسکن‌ساز آمادگی دارند تا از این فرصت و ظرفیت در طرح اقدام ملی مسکن در تمامی استان‌ها و ۱۲۰ شهرستانی که تجهیزات خیرین مسکن‌ساز وجود دارد، استفاده کند . انتظار داریم تا وزارت راه و شهرسازی از فرصت و سرمایه عظیم خیرین مسکن‌ساز نهایت استفاده را ببرد .

    سلگی همچنین در خصوص این مطلب که خیرین مسکن ساز در احداث ۱۰۰۰ واحد مسکونی سیل زده که قرار بود کمک کنند، چه تعداد را به سرانجام رسانده اند، گفت:  مسئولیت مستقیم بازسازی به عهده بنیاد مسکن است . اما خانواده‌هایی که محروم هستند و با کمک ها و تسهیلات بانکی و سایر کمک های بنیاد مسکن توان تکمیل را ندارند خیرین مسکن ساز بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان به مالکان واحدهای سیل‌زده کمک می‌کند . تاکنون بالغ بر ۶۰۰ واحد مسکونی سیل زده که قرار بود کمک‌های بلاعوض خیرین مسکن ساز را دریافت کنند تکمیل شده است و ۴۰۰ واحد نیز حداکثر تا دو ماه آینده تامین اعتبار می‌شود تا به صورت نقدی و غیر نقدی به خانواده‌ها کمک بشود .

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز ، توضیح داد : در کرمانشاه نزدیک به ۲۵۰ واحد مربوط به خانواده‌های دو معلول بوده که توسط خیرین مسکن‌ساز ، سازمان بهزیستی ، بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انجام شده که بالای ۸۰ درصد تکمیل و به متقاضیان پرداخت شده است . در کنار مسکن خانواده‌های دو معلول بالای ۱۰۰ واحد توسط خیرین مسکن‌ساز به صورت متفرقه برای خانواده‌های محروم و نیازمند نیز تکمیل شده است .

    مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز ، گفت : مهم‌ترین کارهایی که داریم این است که از این ظرفیتی که در حوزه طرح اقدام ملی مسکن وجود دارد استفاده کنیم . در تلاش هستیم تا هم با سازمان ملی زمین و مسکن ، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید ، تفاهم‌نامه‌ای را به امضا برسانیم ، همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز با سازمان بازافرینی شهری و شهرداری برای بافت‌های فرسوده در دست امضا داریم . امضای این تفاهم‌نامه‌ها کمک می‌کند تا از ظرفیت خیرین مسکن‌ساز در طرح اقدام ملی مسکن استفاده شود . 




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و ...

    |

    امسال علاوه بر تامین زمین با حداکثر ظرفیت ، وظیفه آماده‌سازی و طراحی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن را نیز با حداکثر توان به پیش می‌بریم .

    |

    بر اساس اطلاعات سامانه طرح نهضت ملی مسکن بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط و همچنین ۱۷ هزار متقاضی دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند .

    |

    پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به تعداد یکهزار و ۶۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    سازمان ملی زمین و مسکن در اجرای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن تاکنون موفق به شناسایی ۲ هزار و ۷۷۶ هکتار اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها شده است که بیش از ۳۷۰ هکتار آن متعلق به وزارت نفت بوده است .

    |

    نظرات کاربران