در حال بارگذاری ...
  • نگاه بازآفرینی به بافت تاریخی نگاه موزه گونه نیست

    در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن امیدواریم در حد برنامه و سهمی که استان فارس از این طرح دارد تعهدات به موقع انجام و تحویل شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران گفت : نگاه بازآفرینی به بافت تاریخی نگاه موزه گونه نیست ، مبنا بر این است که بافت ها را زنده کنیم و زندگی را در آن جریان بدهیم .

    پژمان در سومین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار محدوده ها و محلات هدف استان فارس به ریاست استانداری فارس گفت : در بافت تاریخی باید طراحی ها و اجرای برنامه ها به گونه ای باشد که یک زندگی امروزی متناسب با شرایط بافت و سلیقه مردم باشد . عنصر اقتصادی که مایه اصلی زندگی مردم است باید در حلقه این بافت ها باشد و برای کسانی که در حلقه اقتصادی برای سرمایه گذاری و رونق این بافت ها می آیند باید منطق اقتصادی و اجتماعی در حرفهایمان داشته باشیم .

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان ساخت : ما نباید در روش و عادات زندگی مردم دست کاری کنیم ،  باید در طراحی ها و مطالعات برای بافت های تاریخی رفاه و آسایش مردم هم تامین شود .

    مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن اذعان داشت : در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن امیدواریم در حد برنامه و سهمی که استان فارس از این طرح دارد تعهدات به موقع انجام و تحویل شود .

    وی اظهار داشت : در خصوص تامین قیر جهت آسفالت معابر بافت های فرسوده و تاریخی ، شهرهای استان فارس طبق گزارشاتی که توسط اداره کل راه و شهرسازی ارائه شد قیرهای تحویل به شهرهای استان هنوز جذب نشده و در صورتی که حواله قیرها تحویل گردید و گزارشات مصرف ارائه شد مجددا برای آسفالت بقیه معابر حواله قیر تخصیص داده خواهد شد.




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت : بر اساس تفاهم و توافق صورت گرفته با بانک پاسارگاد ، این بانک متعهد شد که تعداد پنج هزار فقره ...

    |

    تاکنون در استان فارس ۱۲ هزار نفر برای بهره مندی از این طرح در سامانه نهضت ملی مسکن اقدام به ثبت نام کرده‌اند که چهار هزار نفر از آنها مربوط به شهر شیراز است که زمین مورد نیاز آنها در شهر جدید صدرا در دست تامین است و در این زمینه در آینده نزدیک خبرهای خوبی برای متقاضیان واجد ...

    |

    در قالب طرح نهضت ملی مسکن بنا است که حدود ۱۶۰ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود .

    |

    با توجه به اینکه ما در سطح کشور بیشترین متقاضی تایید شده در نهضت ملی مسکن را داریم در استان فارس نیز شهرهای شیراز ، مرودشت ، فسا ، کازرون به ترتیب بیشترین متقاضیان تایید شده را در سطح استان دارند .

    |

    با توجه به اینکه در عمده شهرهای استان به جز چند شهر بزرگ طرح نهضت ملی مسکن به شکل ۲ طبقه و یک طبقه ساخته می شود ، امیدواریم از ابتدای تابستان سال آینده شاهد آغاز واگذاری واحدها به متقاضیان باشیم .

    |

    نظرات کاربران