در حال بارگذاری ...
  • تولید ۱۸۰ واحد در مرحله اول طرح اقدام ملی استان قم

    امروز تنها یک تعاونی است که واحدهای تحویل داده نشده دارد و از تعداد ۲۵۶ واحد ۱۹۰ واحد آن بصورت ناتمام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد . بعد از اینکه مسکن مهر به اتمام رسید وزارت خانه سیاست جدیدی را شروع کرد و آن هم طرح اقدام ملی بود تا بتوانیم تولید مسکن در استان را داشته باشیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حسن صبوری با اشاره به اینکه در مرحله اول ۱۸۰ واحد ساخته خواهد شد ، گفت : در کل طراحی شده است برای تعادل بخشی به بازار مسکن در استان قم ۱۴۸۰ واحد در طرح اقدام ملی تولید شود .

    حسن صبوری با اشاره به وضعیت مسکن در استان قم ، اظهار داشت : یکی از مهمترین اقدامات این اداره در حوزه مسکن بحث مسکن مهر است . این طرح در استان قم با حجم عظیمی شروع شد و امروز در مراحل پایانی این طرح هستیم و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد .

    تنها ۱۹۰ واحد مسکن مهر ناتمام است

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه حدود ۴۳ هزار واحد مسکن مهر در استان قم سیاستگذاری و اجرا شد ، گفت : امروز تنها یک تعاونی است که واحدهای تحویل داده نشده دارد و از تعداد ۲۵۶ واحد ۱۹۰ واحد آن بصورت ناتمام است که امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد . بعد از اینکه مسکن مهر به اتمام رسید وزارت خانه سیاست جدیدی را شروع کرد و آن هم طرح اقدام ملی بود تا بتوانیم تولید مسکن در استان را داشته باشیم .

    صبوری عنوان داشت : اداره کل راه و شهرسازی زمین را در اختیار اداره کل بنیاد مسکن قرار می دهد و آن ها هم شروع به ساخت مسکن و در نهایت به افراد واجد شرایط تحویل می دهند .

    تولید ۱۸۰ واحد در مرحله اول طرح اقدام ملی

    وی افزود : در مر حله اول زمینی به متراژ ۱۱ هزار متر مربع که استعداد ۱۸۰ واحد مسکونی را دارد در محدود پردیسان در اختیار اداره کل بنیاد مسکن قرار گرفت و بر اساس پیش بینی ها تا سال ۱۴۰۰ این واحد ها در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت . سه مورد دیگر هم از این اراضی در محدوده پردیسان شناسایی شده و در حال پیگیری برای واگذاری به بنیاد مسکن هست و در تلاشیم تا چند هفته آینده واگذاری صورت بگیرد .

    وی گفت : یکی از این اراضی ۱۶هکتار با استعداد ۸۰۰ واحد آپارتمانی و زمینی هایی با متراژ ۱۸ هزار متر و یک هکتار با استعداد ۶۰۰ واحد مسکونی درآینده به بنیاد تحویل خواهد شد .

    تولید ۱۴۸۰ واحد در طرح اقدام ملی

    صبوری با اشاره به اینکه در کل در طرح اقدام ملی ۱۴۸۰واحد مسکن تولید خواهد شد ، گفت : به جهت تعادل سازی در بازار مسکن هفت پروژه مشارکتی با استعداد ۷۰۰ واحد مسکونی هم پیش بینی شده است . توافقنامه ای هم بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع برای تامین مسکن نیروهای مسلح بسته شده است .

    ۶۰۰ واحد مسکن مهر مشکل قضایی دارند

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به مشکلات قضایی برخی واحدهای مسکن مهر، گفت: حدود ۶۰۰ واحد مسکن مهر دارای مشکلات قضایی هستند که به محض حل شدن این مشکل مراحل ساخت آن ها پیگیری خواهد شد .

    وی در ادامه به تفاوت های مسکن مهر و طرح اقدام ملی اشاره کرد و عنوان داشت: طرح مسکن مهر در کل کشور اجرا شد و زمین این طرح بصورت رایگان در اختیار سازندگان قرار گرفت .

    صبوری افزود : مسکن مهر استان قم به خوبی و در جانمایی مناسبی اجرا شد اما در کل کشور چون این مسئله در اختیار تعاونی ها قرار گرفت متاسفانه عملکرد خوبی ارائه نشد و ساخت و ساز ها کیفیت مناسب را نداشت ومشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد . در طرح اقدام ملی فعلا یک وام ۵۰ میلیونی تعریف شده است و این طرح برای شهرهای زیر صد هزار نفر است البته به دلیل شرایط خاص قم این طرح در قم هم اجرا می شود .

    ثبت نام برای طرح اقدام ملی از طریق سایت در آینده

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به شرایط افراد برای ثبت نام در طرح اقدام ملی ، خاطرنشان شد : سایتی بصورت پایلوت برای این طرح آماده شده است و فعلا فقط در استان کرمان در حال شروع ثبت نام است اما به محض باز شدن این سایت واجدان شرایط استان قم هم می توانند ثبت نام کنند . فعلا شرایطی اعلام نشده است اما این طرح برای دهک های پایین جامعه و کسانی که درآمد کافی ندارند و مسکن ملکی به نام آنها نیست اختصاص خواهد یافت . اگر تعداد متقاضیان زیاد باشد امتیاز بندی خواهد شد و در غیر اینصورت هر کسی که ثبت نام کند مسکن خود را دریافت خواهد کرد .




    مطالب مرتبط

    اکنون جمعیت شهر جدید مهستان به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسیده و انتظار می‌رود ادارات و دستگاه‌های اجرایی برای استقرار نمایندگی‌های خود در این شهر اقدام کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

    |

    نظرات کاربران