در حال بارگذاری ...
  • لزوم استفاده از هنر برای رفع مشکلات حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی

    ما دولتی‌ها و کسانی‌که به‌نوعی برنامه‌ریز موضوعات مدیریت شهری بوده ، در بازآفرینی شهری کوتاهی کرده‌ایم ، امروز مشکلات شهری حاصل بی‌برنامگی‌ها و ناکارآمدی‌های ماست .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مجتبی علوی‌مقدم با اشاره به اینکه از اهمیت هنر برای حل آسیب‌ها و معضلات کشور غافل شده‌ایم ، گفت : هنر می‌تواند در رفع مشکلات حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی استفاده شود .

    مجتبی علوی‌مقدم ، معاون عمران و بهسازی و عضو هیئت‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در بخشی از آیین اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید ، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: خداوند متعال نظام طبیعت را با نظم خاصی آفرید اما ما انسان‌ها با خواسته‌های نابه‌جا و دست‌اندازی‌ها بدون برنامه، نظم طبیعت را به‌هم ریختیم و اگر امروز مشکلاتی را می‌بینیم ، زاییده بی‌برنامگی خودمان است . ما در آفریده‌های خداوند متعال کوتاهی کردیم .

    از اهمیت فیلم غفلت کردیم

    وی ادامه داد : از هنرمندان ، فیلمسازان ، تهیه کنندگان و برنامه ریزان این جشنواره قدردانی می‌کنم ؛ ما از اهمیت فیلم غفلت کردیم و به قدرت نفوذ فیلم و هنر در همه موضوعاتی که به عنوان آسیب‌های این نظام محسوب می‌شود ، بی‌توجه بوده‌ایم . قطعا اگر هنر و هنرمندان را به بازی می‌گرفتیم و دعوت‌شان می‌کردیم تا آسیب‌ها را شناخته و مشکلات را مطرح کنند امروز می‌توانستند راه‌حل‌هایی را با آثار خود از مردم دریافت‌کرده و تمامی مشکلات‌مان را حل کنند .

    آمادگی لازم برای حمایت از سینمای ایران را داریم

    علوی مقدم ، همچنین با اشاره به بازآفرینی شهری ، توضیح داد : ما دولتی‌ها و کسانی‌که به‌نوعی برنامه‌ریز موضوعات مدیریت شهری بوده ، در بازآفرینی شهری کوتاهی کرده‌ایم ، امروز مشکلات شهری حاصل بی‌برنامگی‌ها و ناکارآمدی‌های ماست . بنابراین امروز باید به نظم مدیریت شهری در دنیا بازگردیم . در حال حاضر اگر مشکلات سکونتگاه‌ها را در کشور می‌بینیم به دلیل آن است که چند قدم از مردم عقب‌تر هستیم . مردم نیاز به مهاجرت دارند و مهاجرت یک اصل است ، ما باید شرایط را بررسی و با برنامه‌ریزی درست امکانی را فراهم کنیم تا مهاجرت شهری به درستی انجام شود. ما آمادگی لازم برای حمایت از سینمای ایران را داریم چون معتقدیم که هنر هنرمندان می تواند در رفع مشکلات حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیررسمی استفاده شود .

    برای موفقیت بازآفرینی همه باید وارد عمل شوند

    او ادامه داد : نظارت شهری به‌تنهایی توان رفع مشکلات شهری را ندارد و همه مردم و کسانی که قلبشان برای ایران می‌تپد باید وارد عمل شوند و این امکان‌پذیر نیست مگر اینکه هنرمندان و فیلمسازان با قدرت نفوذ فیلم و هنر وارد کار شده و به تمامی جامعه بفهمانند که اگر بازآفرینی شهری می‌خواهد موفق باشد باید همه اجزای این مملکت وارد عمل شوند و دست به دست هم دهند تا بتوانیم در پیشبرد اهداف این حوزه موفق شویم . امیدوارم در آینده بتوانیم با همکاری یکدیگر آینده روشنی را در رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی داشته باشیم .




    مطالب مرتبط

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

    |

    استانداران و فرمانداران در جلسات تخصصی با شهرداران بستر اجرایی شدن بسته‌های تشویقی نوسازی در بافت‌های فرسوده را فراهم کنند .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از ارزیابی عملکرد شهرداری های استان در بحث بازآفرینی شهری با حضور ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، وزیر راه و شهرسازی در پیامی به مناسبت بیستمین سالگرد زلزله بم در رویداد تقدیر از اقدامات بازآفرینی شهری در شهرستان بم ،‌ ...

    |

    نظرات کاربران