در حال بارگذاری ...

برگزاری نشست تخصصی شش روزه با عنوان «واقفان و خیرین»

موضوعات این جلسات با عناوین ابعاد اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد ، بهسازی و نوسازی بافت‌های هدف ، راه‌های تأمین مالی ، نقش واقفان و خیران در تأمین مسکن ، نقش واقفان در ارتقای هویت شهری و اشتغال و کارآفرینی در بافت‌های ناکارآمد در سه قسمت سخنرانی علمی و تخصصی ، حوزه سیاستگذاری و ارائه تجربه برنامه‌ریزی‌ شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون عمران و بهسازی شرکت بازآفرینی شهری از برگزاری نشست تخصصی شش روزه با عنوان «واقفان و خیرین» خبر داد .

سید مجتبی علوی مقدم ضمن تصریح این مطلب که این سلسله نشست‌ها دفتر بیستم از نشست‌های موضوعی شرکت است ، گفت : بخش عظیمی از اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی قرار دارد و از طرفی وجود واقف‌کنندگان در تأمین مسکن ، ارتقا هویت شهری ، اشتغال و کارآفرینی در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری نقش به‌سزایی دارد . در این راستا و بر مبنای ماده ۷ اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری مبنی بر انجام فعالیت‌های آموزشی ، مطالعاتی و فرهنگی و همچنین توسعه منابع انسانی مرتبط با اهداف بازآفرینی دفتر بیستم از این سلسله نشست‌ها به موضوع واقفین و خیرین اختصاص یافت .

علوی مقدم در ادامه گفت : این نشست‌های تخصصی در ۶ روز از ۱۵ تا ۲۲ مهر به‌جز پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۷ به نشانی تهران ، میدان فلسطین ، ابتدای خیابان طالقانی غربی پلاک ۵۱۴ برای حضور شهرداران ، واقفان ، خیران ، همکاران سازمان نوسازی و شهرداری تهران ، وزارت کشور ، استانداری تهران ، معاونان معماری و شهرسازی و همه دانشجویان و علاقه‌مندان فعالان این موضوع  بوده و شرکت در این جلسات آزاد است .

وی در پایان گفت : موضوعات این جلسات با عناوین ابعاد اراضی وقفی در بافت‌های ناکارآمد ، بهسازی و نوسازی بافت‌های هدف ، راه‌های تأمین مالی ، نقش واقفان و خیران در تأمین مسکن ، نقش واقفان در ارتقای هویت شهری و اشتغال و کارآفرینی در بافت‌های ناکارآمد در سه قسمت سخنرانی علمی و تخصصی ، حوزه سیاستگذاری و ارائه تجربه برنامه‌ریزی‌ شده است .
 




مطالب مرتبط

محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

|

در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

|

در حال حاضر ظرف یک هفته کاری پروانه ساختمانی به جهت نوسازی بافت های فرسوده توسط شهرداری این شهر صادر شده و کاملا به صورت صد در صد رایگان می باشد .

|

مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

|

با تاکید وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات نوسازی مردمی در بافت‌های فرسوده از ۳۰ هزار واحد به ۴۰ هزار واحد افزایش یافت که باید قرارداد آن تا پایان سال با بانک عامل بسته شود .

|

نظرات کاربران