در حال بارگذاری ...
  • احداث مراکز آموزشی از اولویت‌های شرکت عمران شهرهای جدید

    احداث مراکز آموزشی در شهرهای جدید از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در سال‌های اخیر بوده است ؛ چرا که آموزش آینده ساز کشور و زیرساخت اساسی برای بهبود آینده آن است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، حبیب‌اله طاهرخانی در آیین افتتاح چهار پروژه عمرانی در شهر جدید سهند ، احداث مراکز آموزشی را از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی برشمرد و گفت : کمبودهای آموزشی این شهرها را از میان برداشته‌ایم .

    حبیب‌اله طاهرخانی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید که به‌ منظور بازدید از شهر جدید سهند و افتتاح چند طرح عمرانی به این شهر جدید سفر کرده است ، در بخشی از آیین افتتاح سه مدرسه و یک میدان در فازهای مختلف شهر جدید سهند با تأکید بر اینکه این افتتاح‌ها به دلیل قرار گرفتن پروژه‌ها در زمره طرح‌های اجتماعی-فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، از رشد سریع مجموعه‌شهرهای جدید کشور خبر داد و گفت : اگرچه به‌موازات این رشد سریع ، نیازهای شهری آن‌ها نیز روز‌به‌روز در حال گسترش است اما امروز موفق شده‌ایم ، تمامی کمبودها و وضعیت بحرانی شهرهای جدید را در حوزه آموزشی از میان برداشته و شرایط خوبی در این بخش ایجاد کنیم .

    احداث مراکز آموزشی از اولویت‌های ما است / آموزش ، آینده‌ساز کشور و زیرساخت اساسی برای بهبود آینده آن است

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه رفع مشکلات زیرساختی به‌ویژه در بخش آموزشی و فرهنگی همواره از تأکیدات و اولویت‌های دولت تدبیر و امید بوده است ، گفت : احداث مراکز آموزشی در شهرهای جدید از اولویت‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید در سال‌های اخیر بوده است ؛ چرا که آموزش آینده ساز کشور و زیرساخت اساسی برای بهبود آینده آن است . تأمین بخش نرم‌افزاری این حوزه بر عهده مجموعه آموزش و پرورش است که امیدواریم با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی به وضع متعادلی رسیده و نظم خوبی بگیرد .

    یک شهر زمانی شکل می‌گیرد که افراد پیوسته و با یکدیگر در ارتباط باشند

    وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اهمیت مسئله هویت در مجموعه شهرهای جدید بیان کرد : در حال حاضر مجموعه ای از شهروندان بدون همبستگی و سابقه آشنایی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند ، این درحالی‌است که یک شهر زمانی شکل می‌گیرد که این افراد پیوسته شده و با یکدیگر در ارتباط باشند .

    بستر و زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی از ضرورت‌های شکل‌گیری اجتماع به شمار می‌رود

    به گزارش روابط عمومی شرکت عمران شهرهای جدید، طاهرخانی با بیان اینکه ایجاد بستر و زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی یکی از ضرورت‌های شکل‌گیری اجتماع به شمار می‌رود گفت : بدون شک اگر در این زمینه غفلت کنیم امکان بروز رفتارهای نابهنجار در این مناطق فراهم خواهد شد . در این حوزه یک وجه بر عهده ما به عنوان مجری بوده و وجه دیگر متوجه مجموعه های فرهنگی-آموزشی است تا بتوانیم در کنار یکدیگر به اجتماع و در نهایت امنیتی پایدار رسیده و سیاستی که یکی از ثمرات انقلاب اسلامی محسوب می‌شود رابه نحو مناسبی پیش ببریم .

    در دو سال گذشته ۸۳ مدرسه در شهرهای جدید کشور افتتاح کرده‌ایم

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان با بیان اینکه موفقیت های امروز سهند قطعا نتیجه حمایت و همکاری مسئولان و دستگاه های محلی و استانی در آذربایجان شرقی است گفت : طی دو سال گذشته ۸۳ مدرسه در شهرهای جدید کشور افتتاح کرده و در ایام هفته دفاع مقدس سال جاری نیز ۱۷ مورد دیگر به آن اضافه کردیم که رقم بسیار چشمگیری محسوب می شود .

    گفتنی است ، در این مراسم که با حضور محمدرضا پورمحمدی ، استاندار تبریز برگزار شد ، مدرسه ۱۲ کلاسه شهید "نومی گلزار" با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال واقع در فاز چهار ، مدرسه ۱۲ کلاسه فردوسی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در فاز سه ، مدرسه ۱۲ کلاسه غدیر با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان به‌همراه پروژه میدان سردار شهید "مهدی باکری" با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در فاز سه افتتاح و به بهره برداری رسید .




    مطالب مرتبط

    پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید به تعداد یکهزار و ۶۰۰ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

    |

    امید داریم با حضور آقای محمودزاده پیشرفت قابل توجهی را در مأموریت شرکت در اتمام پروژه های مسکن مهر و نهضت ملی و همچنین خدمات روبنایی و زیربنایی به نحو مطلوبی شاهد باشیم .

    |

    در راستای تأمین نیازهای آموزشی کودکان دارای نیازمندی‌های خاص ، اقدام به احداث اولین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی شهر جدید سهند کرده‌ایم و این مدرسه در آستانه بهره‌برداری قرار دارد .

    |

    در شهر جدید فولادشهر افزون بر ۶۸ هزار نفر برای طرح نهضت ملی مسکن این شهر ثبت نام کردند و در حال حاضر برای افزون بر ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد با سازندگان انعقاد قرارداد و برای بالغ بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد پروانه ساختمانی اخذ شده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در جلسه شورای مسکن استان گفت : لازم است تا دستگاه‌های خدمت رسان هماهنگی تنگاتنگی در حوزه ...

    |

    نظرات کاربران