در حال بارگذاری ...
  • رابطه مستقیم صلاحیت حرفه ای مهندسان با بهبود کیفیت ساخت و ساز

    اگر می خواهیم ساختمان های ایستا ، بهینه و به صرفه در مصرف انرژی داشته باشیم باید با انتخاب افراد با صلاحیت که از همین آزمون ها سربلند بیرون می آیند ، اقدام کنیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد اسلامی با اشاره به اینکه ١٨٠ هزار واحد طرح اقدام ملی آغاز شده است ، گفت : طرح اقدام ملی مسکن جذابیت های فراوانی دارد و هم اکنون ۱۸۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف ( اقشار متوسط و کم درآمد) آغاز شده است .

    محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه بازدید از آزمون حرفه ای مهندسی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد : آزمون ورود به حرفه مهندسی در کشور بر اساس قانون سالانه ۲ مرتبه در ۷ رشته تخصصی و با حضور ۳۰۰ هزار نفر برگزار می شود .

    وزیر راه و شهرسازی با اعلام این مطلب که امسال ۱۷۵ هزار نفر در آزمون ورود به حرفه مهندسی شرکت کرده اند ارائه صلاحیت حرفه‌ای را نیازمند برگزاری آزمون حرفه ای عنوان کرد . آزمون کمک می کند تا افراد با صلاحیت انتخاب شوند .

    اسلامی با بیان این مطلب که در برگزاری آزمون وزارت راه و وزارت علوم و سازمان سنجش همکاری قابل توجهی داشته اند گفت از تمامی برگزارکنندگان همایش قدردانی می کنم .

    عضو کابینه دولت دوازدهم یادآور شد : آزمون به صورت دسترسی آزاد به کتاب برگزار می شود و افرادی که بتوانند ۵٠ درصد نمره را کسب کنند در این آزمون پذیرفته می شوند . اگر می خواهیم ساختمان های ایستا ، بهینه و به صرفه در مصرف انرژی داشته باشیم باید با انتخاب افراد با صلاحیت که از همین آزمون ها سربلند بیرون می آیند ، اقدام کنیم . امسال ٢۵ درصد شرکت کنندگان خانم و ٧۵ درصد از آقایان هستند و بیشترین شرکت کنندگان نظارت عمران را برای آزمون انتخاب کرده اند .

    وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه نتایج نهایی آزمون دیماه اعلام می شود ، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص جذابیت طرح اقدام ملی بیان داشت : طرح اقدام ملی جذابیت هایی دارد و برای افرادی است که به تنهایی و با توان مالی خود ، امکان خانه دار شدن برای آنها مهیا نیست . بنابراین دولت با سیاستگذاری برای خانه دار شدن اقشار متوسط و کم درآمد طرح را دنبال می کند . اراضی طرح اقدام ملی شناسایی شده اند و مراحل آماده سازی تا ساخت ، ١٨٠ هزار واحد مسکونی در دست اجراست .




    نظرات کاربران