در حال بارگذاری ...
  • ۷۳ هکتار از اراضی دولتی در اختیار نیروهای مسلح دارای کاربری مسکونی است

    ۷۳ هکتار از اراضی دولتی که در اختیار نیروهای مسلح ، برای اجرای طرح‌های نظامی قرار داده شده دارای کاربری مسکونی است و در داخل محدوده شهرها است که می‌توان برای تولید مسکن نیروهای مسلح از آن‌ها استفاده کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد : ۷۳ هکتار از اراضی دولتی که در اختیار نیروهای مسلح برای اجرای طرح‌های نظامی قرار داده شده دارای کاربری مسکونی است و در داخل محدوده شهرها است که می‌توان برای تولید مسکن نیروهای مسلح از آن‌ها استفاده کرد .

    سومین نشست نمایندگان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی نیروهای مسلح با حضور محمود محمودزاده ، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و همچنین سردار مجید ابن‌الرضا ، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و برخی از مدیران و کارشناسان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تشکیل شد .

    مهدی ابراهیمی ، عضو هیئت مدیره و معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص اراضی شناسایی شده در راستای تفاهم‌نامه احداث یک‌صدهزار واحد مسکونی نیروهای مسلح گفت : ۷۳ هکتار از اراضی دولتی که در اختیار نیروهای مسلح ، برای اجرای طرح‌های نظامی قرار داده شده دارای کاربری مسکونی است و در داخل محدوده شهرها است که می‌توان برای تولید مسکن نیروهای مسلح از آن‌ها استفاده کرد .

    ابراهیمی درباره اراضی با کاربری مسکونی در اختیار نیروهای مسلح گفت : این زمین‌ها شاید مدت‌ها است که در اختیار نیروهای مسلح قرار گرفته و طرح‌های که قرار بر اجرای آن بوده است عملیاتی نشده و امروز می‌توان از این اراضی برای ساخت مسکن نیروهای مسلح بهره برد .

    معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در ادامه پیشنهاد داد : برخی اراضی دیگر در محدوده شهرها و نزدیک محدوده شهری که در اختیار نیروهای مسلح قرار دارد، شناسایی شده است که می‌توان با پیشنهاد آن در کمیسیون‌های مربوطه و در صورت تصویب و تغییر کاربری از آن‌ها برای احداث مسکن نیروهای مسلح استفاده کرد .




    مطالب مرتبط

    صیانت از اراضی ملی و دولتی و پیشگیری از تصرف آنها خارج از ساعات اداری و در ایام تعطیل به صورت مستمر انجام می شود .

    |

    در حال حاضر میزان اراضی در حال آماده‌سازی برای طرح‌های مسکن بیش از ۳۷ هزار هکتار زمین معادل بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد است که تأمین این میزان زمین در سازمان ملی زمین و مسکن بی‌سابقه بوده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نخستین نشست کارگروه مشارکت و انبوه‌سازی با هدف مشارکت مردم در تولید انبوه مسکن و آسیب‌شناسی مدل‌های گذشته مشارکت ، ...

    |

    رویکرد یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن پیشگیری از وقوع تعرض به اراضی دولتی است که در همین راستا و با اقدامات پیشگیرانه در اسفند ماه هیچ تعرضی در استان‌های البرز ، چهارمحال و بختیاری ، زنجان ، قم و گیلان رخ نداده است .

    |

    شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اعلام کنند .

    |

    نظرات کاربران