در حال بارگذاری ...
  • ارتقا سطح کیفی زندگی روستاییان با اجرای طرح های توسعه روستا

    باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت توسعه روستاها ، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند ؛ که در این راستا نیازمند اجرای طرح‌های توسعه روستایی در کشور هستیم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان ، گفت : طرح‌های توسعه روستا باید با هدف ارتقای سطح کیفیت مردم ساکن باشد .

    سجاد صنعتی منفرد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان ، گفت : طرح هادی روستایی به عنوان محلی‌ترین طرح‌های توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر ، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاه‌های روستایی به وجود آورده است . طرح هادی روستایی به عنوان محلی‌ترین طرح‌های توسعه و عمران روستایی در طول سالیان اخیر ، تحولات کالبدی قابل توجهی را در سکونتگاه‌های روستایی به وجود آورده است .

    این مسئول ادامه داد : در واقع این طرح با رویکرد کالبدی‌نگر خود تلاش دارد تا ضمن ساماندهی بافت کالبدی نواحی روستایی ، تحولات آتی آن را کنترل و در جهت مناسب هدایت کند .

    وی با بیان اینکه طرح هادی روستایی از جمله طرح‌های عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاه‌های روستایی نیز به شمار می‌آید ، افزود : این طرح ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی ، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا سکونتگاه‌های روستایی تعیین می‌کند .

    صنعتی‌منفرد تصریح کرد : ارتقاء و بهبود سطح کیفیت زندگی روستاییان به عنوان هدف اصلی اجرای برنامه‌های توسعه روستایی تلقی می‌شود و بافت قدیمی روستاها با توجه به شرایط اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و فناوری زمان گذشته بوده و بدیهی است که با توجه به تحول شرایط زندگی در روستاها در گذر زمان و در عرصه‌های مختلف ، بافت قدیم با زندگی امروزی هماهنگی لازم را نداشته باشد ، به همین دلیل باید با اجرای طرح‌های هادی اصلاحاتی در آن به وجود آید تا بتواند شرایط مناسب زندگی را فراهم کند .

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یادآور شد : باید با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب در جهت توسعه روستاها ، فضای زندگی شایسته‌ای برای ساکنین روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند ؛ که در این راستا نیازمند اجرای طرح‌های توسعه روستایی در کشور هستیم .

    وی با بیان اینکه ، توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت‌های لازم و زمینه‌های مناسب ، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است ، عنوان کرد : خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها ، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است ، که امیدواریم با هماهنگی و همکاری بیشتر میان دستگاه‌های اجرایی ، نهادها و مردم گام‌های موثرتری در جهت توسعه و آبادانی روستاها برداشته شود .

    این مسئول خاطرنشان کرد : میانگین اجرای طرح هادی روستایی در سطح کشور ۴۵ درصد و در استان زنجان ۵۳.۸ درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری بوده و می‌توان گفت طرح هادی در بیش از نیمی از روستاهای استان زنجان اجرا شده است . از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان ، طرح هادی برای ۶۹۷ روستا تهیه و در ۳۸۲ روستا اجرا شده است .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از افتتاح ۹۶۰۰ واحد مسکونی در استان خبر داد .

    |

    با همکاری اداره ثبت‌ اسناد و املاک تاکنون ۲۴۴ هزار و ۳۷۳ جلد سند مالکیت روستایی و ۳۳ هزار و ۴۷۸ جلد سند برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در آذربایجان شرقی صادر شده‌ است .

    |

    این تفاهم‌نامه با همکاری بنیاد مسکن ، کمیته امداد و بسیج سازندگی برای ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی مددجویان بوده که عملیات اجرایی آن به پایان رسیده و تا پایان ماه مبارک رمضان ۳۳ هزار واحد به جامعه هدف تحویل می‌شود .

    |

    پست بودن مناطق جنوب استان و همترازی با سطح دریا ، ریسک وقوع سیل در این مناطق را با هر بارندگی به‌ شدت افزایش داده است و تعریف کدهای ارتفاعی متناسب با این شرایط را برای ساخت و سازهای روستایی ضروری ساخته‌ است . سال گذشته اعتبارات مناسب را در جهت بهسازی و ایمن سازی ۷۰ هوتک در جنوب ...

    |

    بنیاد مسکن تعهد کرده است تا از ۴ میلیون واحد مسکونی قانون جهش تولید مسکن، یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد را در شهرها و روستاها عملیاتی و اجرایی کند .

    |

    نظرات کاربران