در حال بارگذاری ...
  • اثر بخشی تصمیم جدید بانک مسکن بر تحریک معاملات مسکن

    در وضعیت کنونی که بازار مسکن از جهش قیمت فاصله گرفته و طی دو ماه گذشته اندکی کاهش قیمت را نیز تجربه کرده است ، بخشی از متقاضیان مصرفی که به دنبال تبدیل به احسن کردن ملک خود هستند به بازار وارد می شوند . این گروه برای تکمیل بودجه خرید خود می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، یک کارشناس تامین مالی مسکن مهم‌ترین اثربخشی افزایش سقف سنی ساختمان در دستورالعمل جدید تسهیلات مسکن را بر «معاملات تبدیل به احسن» ارزیابی کرد .

    سلمان خادم‌المله با اشاره به تصمیم اخیر بانک مسکن در حوزه تسهیلات خرید مسکن ، گفت : افزایش سقف سنی ساختمان‌ها در دستورالعمل استفاده از تسهیلات مسکن می تواند به صورت مستقیم بر تقاضای مصرفی گروهی خاص در بازار مسکن اثر بگذارد . گروهی از متقاضیان مصرفی که به دنبال تبدیل به احسن کردن ملک خود هستند و به دنبال فرصت مناسب جهت ورود به بازار بوده‌اند ، این نوع از تسهیلات مسکن می تواند انتخاب مناسبی برای آنها باشد .

    این کارشناس تصریح کرد : در وضعیت کنونی که بازار مسکن از جهش قیمت فاصله گرفته و طی دو ماه گذشته اندکی کاهش قیمت را نیز تجربه کرده است ، بخشی از متقاضیان مصرفی که به دنبال تبدیل به احسن کردن ملک خود هستند به بازار وارد می شوند . این گروه برای تکمیل بودجه خرید خود می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند .

    به گفته وی بخشی از متقاضیان تبدیل به احسن در بازار مسکن ، در گذشته واحدهایی را انتخاب می کردند که اگرچه با بودجه آنها تناسب قیمتی داشت اما به دلیل عمربنای بیش از ۲۰ سال امکان استفاده از تسهیلات اوراق تقدم را نداشتند . اما با شرایط جدید می‌توانند تقاضای خود را در بازار بالفعل کنند . یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت این نوع تسهیلات ، عدم نیاز به سپرده‌گذاری است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن در کوتاه‌ترین زمان از این تسهیلات بهره مند شوند .

    تسهیلات اوراق مسکن که برای خرید مسکن به متقاضیان تعلق می­‌گیرد در شهر تهران ، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری در حالت انفرادی به ترتیب با سقف­‌های ۵۰ ،‌ ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان پرداخت می­ شود و در حالت مربوط به تسهیلات زوجین نیز به ترتیب با سقف­ های ۱۰۰، ۸۰ و ۶۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان تسهیلات خرید مسکن قرار می­‌گیرد .




    مطالب مرتبط

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

    |

    با توجه به تاکیدات مکرر رییس‌جمهور مبنی بر کاستن دغدغه‌های مردم در تامین ودیعه مسکن ، بانک مسکن با تمام توان و تلاش خود ، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و سایر متقاضیان محترم اقدام کرده است .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

    |

    این تسهیلات در سال‌های گذشته سالانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته‌ است .

    |

    نظرات کاربران