در حال بارگذاری ...
  • سیاست کاهش قیمت تمام شده مسکن در دستور کار بانک مسکن

    در حال حاضر ، شرایط برای افزایش سقف تسهیلات فراهم نیست زیرا قبل از هر اقدامی باید برای تامین منابع مالی آن تمهیداتی اندیشید . در عین حال ، ضرورت دارد تا آثار افزایش تسهیلات بر قیمت واحدهای مسکونی ارزیابی شود . 

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی با اشاره به اینکه بانک‌ مسکن برای افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان در حال حاضر برنامه‌ای ندارد ، اعلام کرد : بانک مسکن سیاست کاهش قیمت مسکن را در دستور کار دارد و در حال برنامه‌ریزی برای تحقق آن است که امیدوار هستیم به نتایج خوبی در این زمینه دست یابیم .

    ابوالقاسم رحیمی‌انارکی در خصوص اقدام آن بانک برای تسهیل در خانه‌دار کردن مردم تا پایان سال‌جاری و برنامه‌هایی که توسط بانک در این خصوص تدارک دیده شده ، اعلام کرد : افزایش تسهیلات با توجه به شرایط خاص و ویژه ای که وجود دارد با احتیاط دنبال می‌شود . زیرا در سال‌های گذشته بخش مسکن ، تنش و شوک‌هایی فراوانی را تجربه کرد .

    مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه تصمیماتی که از سوی بانک اخذ می‌شود نباید منتج به ایجاد شوک به بخش مسکن شود، خاطرنشان کرد : تلاش می‌کنیم تا بحث کاهش قیمت تمام شده مسکن را به صورت جدی‌تری دنبال کنیم و برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص انجام شده که دنبال و پیگیری خواهیم شد .

    رحیمی‌انارکی در خصوص احتمال افزایش سقف تسهیلات مسکن برای متقاضیان نیز ، اعلام کرد : در حال حاضر ، شرایط برای افزایش سقف تسهیلات فراهم نیست زیرا قبل از هر اقدامی باید برای تامین منابع مالی آن تمهیداتی اندیشید . در عین حال ، ضرورت دارد تا آثار افزایش تسهیلات بر قیمت واحدهای مسکونی ارزیابی شود . 




    مطالب مرتبط

    با توجه به مبلغ تسهیلاتی که به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده که در هر پروژه مبالغ متفاوتی است ، مبلغ بازپرداخت هم متفاوت است و بازپرداخت ماهانه اقساط نهضت ملی مسکن از ۷ میلیون تومان شروع می‌شود که توسط بانک محاسبه می‌شود .

    |

    هم‌اکنون ۵۳ هزار هکتار زمین در قالب الحاق به محدوده‌های شهری در حال انجام است . در تلاش هستیم تا در قالب واگذاری زمین و ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن به‌شکل یک طبقه حیاط دار و مجتمع ، به اهداف دولت در بخش مسکن دست یابیم .

    |

    تسهیلات پرداخت شده مسکن روستایی توسط بانک مسکن در سال ۱۴۰۱ برای ۳ هزار و ۹۹ نفر به میزان بیش از ۴۳۱ میلیارد تومان و در سال جاری برای ۱۹ هزار و ۵۷۲ نفر به مبلغ بیش از ۳ هزار و ۵۴۱ میلیاردتومان است .

    |

    یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی تولید هرچه بیشتر مسکن است و یکی از نقاط هدف برای تولید مسکن، شهرهای جدید است . برنامه‌ریزی شده تا در کنار ساخت و عرضه بیشتر مسکن ، مدیریت بازار مسکن نیز با عرضه بیشتر انجام شود .

    |

    چنانچه بانکی بخشنامه بانک مرکزی را نادیده بگیرد و سهمیه تسهیلاتی خود را برای بخش مسکن پرداخت نکند ، قدرت تسهیلات‌دهی‌اش محدود می‌شود. در مقابل بانک‌هایی که به تعهد خود برای پرداخت تسهیلات مسکن عمل کنند قدرت تسهیلات دهی‌شان تقویت خواهد شد .

    |

    نظرات کاربران