در حال بارگذاری ...
  • تشریح آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن

    طرح اقدام ملی مسکن برای افراد و خانوارهایی است که فاقد زمین و مسکن هستند و تاکنون از امکانات دولتی برای خانه‌دار شدن بهره‌مند نشده‌اند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، محمد اسلامی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی و برنامه‌ریزی برای طرح اقدام ملی مسکن در پیشرفت مناسبی قرار دارد ، گفت : پایلوت دوم طرح اقدام ملی مسکن در سیستان و بلوچستان و در روزهای آینده آغاز خواهد شد . با آغاز ثبت نام در سیستان و بلوچستان و اتمام آن به تدریج این اقدام به ساری شهرهای کشور تسری خواهد یافت .

    مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه هیات‌دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران ، آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن را اعلام کرد .

    اسلامی با تاکید بر اینکه تحولی در برنامه‌ریزی مسکن آغاز شده و آن هم حرکت بر اساس نیاز واقعی در مناطق مختلف کشور است ، گفت : طرح اقدام ملی مسکن در مرحله پیشرفت مناسبی قرار دارد . مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ماه‌های گذشته فعالیت خود را در خصوص طرح اقدام ملی مسکن گسترش داد . بدین معنا در کرمان به عنوان پایلوت ثبت نام طرح  اقدام ملی مسکن آغاز شد تا با این پایلوت بتوان شناسایی دقیق از تقاضا و نیاز واقعی انجام و غربالگری انجام شود .

    عضو کابینه دولت دوازدهم افزود : طرح اقدام ملی مسکن برای افراد و خانوارهایی است که فاقد زمین و مسکن هستند و تاکنون از امکانات دولتی برای خانه‌دار شدن بهره‌مند نشده‌اند . در این راستا ، با توجه به تجربه ای که در کرمان داشتیم تصمیمی که نهایی خواهد شد این است که به تعدادی از افراد به صورت گروهی زمین واگذار شود و یا در بخش‌هایی زمین به  شرکت های سازنده ای که عموما بخش خصوصی هستند واگذار شود تا بتوانند ساخت و ساز را آغاز کنند .

    وی گام دوم طرح اقدام ملی را بعد از کرمان ، استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود : پایلوت دوم طرح اقدام ملی مسکن در سیستان و بلوچستان و در روزهای آینده آغاز خواهد شد . با آغاز ثبت نام در سیستان و بلوچستان و اتمام آن به تدریج این اقدام به ساری شهرهای کشور تسری خواهد یافت . شرایط و ضوابط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در فرم ثبت نام آورده شده و افراد می‌توانند ضمن پاسخ به سوالات طرح شده در ثبت نام ، تعیین وضعیت شوند .

    وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : برنامه اجرایی ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن برای هر شهری با شیوه‌ای دقیق انجام می‌شود و انتظار داریم تا اشکالاتی که در گذشته در خصوص مکانیابی ساخت و ساز مسکن با آن مواجه بودیم و برخی از واحدها و شهرها بدون متقاضی بودند را نداشته باشیم . به این معنا در این دوره، بدون برنامه‌ریزی دقیق و نیازسنجی واقعی ساخت و سازی انجام نمی‌گیرد . این امر یک نقطه تحولی در برنامه ریزی مسکن است که همواره بتوانیم بر اساس نیاز واقعی حرکت کنیم .




    مطالب مرتبط

    تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی اقدامی تاریخی و بزرگ برای مردم و  کشور است و استان‌ها نیز باید نسبت به اتصال متقاضیان به اراضی روستایی اهتمام داشته باشند.

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، بذرپاش با تاکید بر اینکه سیاست دولت سیزدهم مداخله حداکثری دولت در بخش مسکن برای جبران کاهش تولید در این بخش بود ، گفت : کاهش ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، به گفته وزیر راه و شهرسازی ، در بخش نوسازی بافت فرسوده که سیاست اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن بوده ، میانگین صدور پروانه ...

    |

    هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در فرایند ساخت قرار گرفته است که بخشی از آنها تکمیل و تحویل شده و بخشی نیز در مراحل مختلف ساخت قرار دارد . در دولت سیزدهم ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای تولید مسکن تامین شده که نیمی از آنها شهری و نیم دیگر روستایی است .

    |

    هم اکنون در شهرها و روستاها ۴۹۳ هزار و ۱۵۵ واحد در دست اجرا قرار دارد .  

    |

    نظرات کاربران