در حال بارگذاری ...
  • موافقت فرماندهی معظم کل قوا با انتقال پادگان ۰۶ تهران

    پادگان ۰۶ تهران بر اساس قانون خروج پادگان ها از شهرها از منطقه پاسداران شهر تهران خارج می شود و در زمین ۵۰ هکتاری این پادگان پارک عمومی به مساحت ۳۵ هکتار با هدف انتفاع شهر با همکاری شهرداری تهران ساخته خواهد شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام این مطلب که خروج پادگان ۰۶ تهران و طرح مرکز مدنی پاسداران در شورای‌عالی به تصویب رسید ، گفت : تبدیل ۳۵ هکتار از ۵۰ هکتار اراضی پادگان ۰۶ تهران و تبدیل آن به پارک برای منفعت عمومی نوید خوشی برای شهروندان این منطقه از کلانشهر تهران است .

    مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در یازدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن اعلام این مطلب که طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان ۰۶ تهران) و همچنین طرح ساماندهی تپه‌های سنندج در شورا به تصویب رسید ، بر حفظ و حراست از تپه‌های موجود در شهرها به عنوان میراث‌طبیعی تاکید کرد و گفت : در این دوره ، طرح‌های جامع به صورت مساله‌محور ، تهیه و بازنگری می‌شوند .

    رییس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ضمن تاکید بر حفظ و حراست از جایگاه تاریخی تپه‌های سنندج ادامه داد : در بازنگری طرح جامع سنندج ، فرصت‌های متنوعی فراهم شود و فرصت‌های فراهم شده بتواند در بهبود کیفیت زندگی مردم تاثیر مثبتی ایجاد کند . بازنگری طرح جامع به صورت مساله محور دنبال می شود . در این دوره تاکید بر این است که طرح جامع شهرها به صورت مساله محور تهیه و بازنگری شوند و مسائلی که مردم و شهرها با آن دست به گریبان هستند در تهیه و بازنگری طرح جامع شهرها مدنظر قرار بگیرد .

    اسلامی ادامه داد : تهیه طرح‌های جامع به صورت مساله محور ، کمک می‌کند تا هم کمبود سرانه‌ها جبران شود و هم نیاز شهرها با دیدگاه اجتماعی - اقتصادی حل شوند .

    وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام این مطلب که طرح مرکز مدنی پاسداران (پادگان ۰۶ تهران) به تصویب رسیده است ، گفت : پادگان ۰۶ تهران بر اساس قانون خروج پادگان ها از شهرها از منطقه پاسداران شهر تهران خارج می شود و در زمین ۵۰ هکتاری این پادگان پارک عمومی به مساحت ۳۵ هکتار با هدف انتفاع شهر با همکاری شهرداری تهران ساخته خواهد شد .

    همراهی ارتش ، وزارت دفاع و موافقت فرماندهی معظم کل قوا

    اسلامی با اشاره به اینکه جلسات کمیته فنی شورای‌عالی در خصوص مطالعات این طرح ، جلسات مفیدی بوده و کار بزرگی در این باره با همکاری و همراهی ارتش ، وزارت دفاع و مصوبه و موافقت فرماندهی معظم کل قوا انجام گرفته است ، بیان کرد : منطقه پاسداران منطقه پرترافیکی است و تبدیل ۳۵ هکتار از ۵۰ هکتار زمین های پادگان ۰۶ به تهران و تبدیل آن به پارکی برای شهر تهران ، هدیه ای است که به مردم کلانشهر تهران داده می شود و فرصت غنیمتی است که برای احیای محیط زیست این شهر گامی بلند برداشته شود .

    وزیر راه و شهرسازی ساخت اطلس‌مال در شمال شرق تهران را که دسترسی مناسبی هم برای آن اندیشیده نشده از طرح‌های نامناسب اجرا شده در کلانشهر تهران برشمرد و بر توجه به ارتباطات حمل ونقلی و ایستگاه های مترو در منطقه پاسداران برای طرح مرکز مدنی پاسداران از سوی شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی ایران ، تاکید کرد .




    مطالب مرتبط

    موضوع مکانیابی شهرک مسکونی پرنیان قم نیز در جلسه امروز شورا بررسی و مقرر شد تا مکان این شهرک به دلیل تقاضای استانداری و مسئولان استان تغییر یابد که در این خصوص با موافقت شورا این تغییر جابه جایی شهرک انجام خواهد شد .

    |

    تا پایان سال ۱۴۰۲ تهیه و تصویب ۷۳ طرح موضعی ، موضوعی و امکان سنجی و بازنگری شبکه معابر به مساحت ۶۰۰۰ هکتار و ۱۲ طرح بازآفرینی به مساحت ۳۲۰۰ هکتار در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است .

    |

    مقرر شد تا به منظور رعایت اصول شهرسازی و قوانین و ضوابط موجود نسبت به اختصاص ۳۰ درصد از ملک موردنظر به کاربری مسکونی و ۷۰ درصد باقیمانده ملک به کاربری فضای سبز و خدمات هفتگانه اقدام شود و در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار ارومیه تاکید کرد تا حداکثر ظرف مدت دو ماه بازنگری طرح جامع ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام تصویب ضوابط عمومی طراحی و ساخت مسکن حمایتی و ضوابط عمومی بناهای شهری از ...

    |

    نظرات کاربران