در حال بارگذاری ...
  • زندگی ۳۰ درصد از جمعیت شهرستان قرچک در بافت‌های فرسوده

    خوشبختانه شهرستان قرچک هم مطالعات بافت‌های فرسوده دارد و هم مطالعات سکونتگاههای غیررسمی که البته در مطالعات سکونتگاهی نیاز به تدقیق در بیشتر احساس می شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از زندگی ۳۰ درصد جمعیت شهرستان قرچک در بافت‌های فرسوده و سکونت گاه‌های غیررسمی خبر داد .

    رضا نگهبان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان قرچک که با حضور تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران برگزار شد ، ضمن بیان مطلب فوق گفت : از ۲۳۰ هزار نفر جمعیت شهرستان قرچک بالغ بر ۶۸ هزار نفر ساکن بافتهای فرسوده و سکونتگاههای غیررسمی هستند .

    نگهبان با تشکر از معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری تهران در راستای برگزاری منظم جلسات هفتگی ستادهای بازآفرینی شهری و حضور پررنگ ایشان در ستادها گفت : خوشبختانه شهرستان قرچک هم مطالعات بافت‌های فرسوده دارد و هم مطالعات سکونتگاههای غیررسمی که البته در مطالعات سکونتگاهی نیاز به تدقیق در بیشتر احساس می شود .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران سه محله باقرآباد ، مافین آباد و پویینک با ۸۱ هکتار بافت فرسوده را در اولویت پهنه های بافت فرسوده این شهرستان ذکر و تصریح کرد : دو پروژه جمع آوری آبهای سطحی محله پوئینک و احداث خانه محله فردیس قرچک جزء برنامه های مصوب اقدام مشترک اجرایی در سال ۱۳۹۸ قرار گرفته است .

    وی در پایان خواستار تعامل بیشتر دستگاه های عضو شهرستانی برای تعیین ، برنامه ریزی و اولویت بندی پروژه های اقدام مشترک و معرفی به ستاد استانی  جهت تصویب نهایی شد .




    مطالب مرتبط

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    تعریف پروژه‌های محرک توسعه در محلات هدف ، لزوم آگاهی بخشی به مسئولین ، لزوم ارائه راهکارهای لازم برای مواجهه با سکونتگاه های غیررسمی و جلوگیری از به وجود آمدن چنین محلاتی در آینده، اعتماد سازی مردم به مسئولین در این سکونت گاه ها در جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت .

    |

    عملیاتی کردن برنامه‌های بازآفرینی شهری پایدار نیاز به تعامل گسترده‌تر و تسریع در فرآیند نوسازی دارد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای ۲۶۵۴ واحد مسکن حمایتی در شهرهای دماوند ، ملارد ، رباط کریم و اسلامشهر خبر داد ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت : مشاوران املاک تا پایان روز جاری فرصت دارند مجوزهای کاغذی خود را به الکترونیک (شناسه ...

    |

    نظرات کاربران