در حال بارگذاری ...
  • دو هزار پروژه بازآفرینی در کشور در انتظار دریافت بودجه

    اگرچه در برخی از استان‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت بازآفرینی با استقبال مردم همراه نشده اما تقریبا تمام سهمیه تسهیلات یعنی ۲۰ هزار نفر را به بانک معرفی کرده‌ایم .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سیدمحمد پژمان دلیل بخشی از کندی پروژه‌های بازآفرینی را نهایی نشدن موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه خواند و با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار پروژه بازآفرینی در کشور در انتظار دریافت بودجه هستند ، عدم اختصاص بودجه بازآفرینی در هفته‌های آینده را به‌منزله فاجعه‌ای در این بخش خواند .

    سیدمحمد پژمان ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت : برای جذب بودجه بازآفرینی باید نخست موافقتنامه‌ای میان شرکت بازآفرینی و سازمان برنامه و بودجه مبادله شود که برای مبادله این موافقتنامه چندین‌ ماه با سازمان برنامه و بودجه در رفت و آمدیم .

    درخواست تخصیص بودجه را داده‌ایم

    وی افزود : اگر این توافقنامه زودتر مبادله شود ، سازمان برنامه و برنامه کشور، بودجه را تخصیص می‌دهد و یا ما درخواست تخصیص بودجه را می‌دهیم ؛ البته ما در شرکت بازآفرینی شهری ایران درخواست تخصیص بودجه را به این سازمان داده‌ایم .

    امیدواریم موافقتنامه به‌زودی امضاء شود

    معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد : سال گذشته نیز درخواست ما از سازمان برنامه این بود که مدت‌زمان موافقت‌نامه را دوساله در نظر بگیرند ؛ زیرا معتقد بودیم اختصاص این حجم از بودجه در طول چند ماه دشوار است که متاسفانه این امر محقق نشد .

    پژمان با اشاره به اینکه هماهنگی نهایی موافقت‌نامه میان دو دستگاه انجام شده است ، ابراز امیدواری کرد ، موافقت‌نامه به زودی امضاء شود و کل بودجه بازآفرینی تخصیص پیدا کند .

    ۲۰۰۰ پروژه بازآفرینی در انتظار بودجه

    وی با اشاره به این‌که دو هزار پروژه بازآفرینی در کشور در دست انجام داریم که برای تکمیل در انتظار بودجه هستند ، گفت : اگر این بودجه ظرف هفته‌های آینده تخصیص نیابد فاجعه است .

    بازآفرینی فعال است/ ۲۰۰۰۰ متقاضی تسهیلات بازآفرینی به بانک معرفی شده‌اند

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ، بازآفرینی را همچنان فعال خواند و تصریح کرد : اگرچه در برخی از استان‌ها تسهیلات ارزان‌قیمت بازآفرینی با استقبال مردم همراه نشده اما تقریبا تمام سهمیه تسهیلات یعنی ۲۰ هزار نفر را به بانک معرفی کرده‌ایم .

    وی با اشاره به اینکه بازآفرینی همچنان با قوت دنبال می‌شود، یکی از علل کندی طرح‌های بازآفرینی در کشور را تاخیر سازمان برنامه و بودجه در نهایی کردن موافقتنامه و تخصیص نیافتن بودجه بازآفرینی برشمرد و ابراز امیدواری کرد : با توجه به جدیت و منابعی که در بحث بازآفرینی وجود دارد ، موافقت‌نامه سریع‌تر نهایی و اجرایی شود .




    مطالب مرتبط

    بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد . همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست .

    |

    این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در ...

    |

    به‌ منظور کمک به سکونت متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در دوران نوسازی تاکنون به ۸۲۸ متقاضی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به مبلغ کل حدود ۵۱.۲ میلیارد تومان پرداخت شده‌ است ، در سال جاری مبلغ تسهیلات مذکور با افزایش ۱۰۰ درصدی (دو برابری) به متقاضیان ...

    |

    در برنامه داریم با همت و تلاش بیشتر همه همکاران به ویژه بخش اجرایی و دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تمامی این پروژه‌ها تکمیل و تحویل مردم ساکن این محلات کشور شود. این افتتاح‌ها موجبات رضایتمندی مردم می شود و نشاط و امید بین ساکنان محلات را در پی خواهد داشت .

    |

    نظرات کاربران