در حال بارگذاری ...

پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن به بافت‌های فرسوده شهری قزوین

یارانه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در حال حاضر صرفا جهت دوران ساخت وبرای گروه های هدف است که مرجع تشخیص این امر در مرحله مشارکت مدنی نهاد صدور معرفی نامه است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین گفت : بانک مسکن به منظور احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمدی شهری و سکونتگاه‌های غیر رسمی به پرو‍ژه‌هایی که توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در بافت‌های فرسوده شهری معرفی می‌شوند ، تسهیلات ساخت مسکن پرداخت می‌کند .

سید اصغر حسینی اظهار کرد : مرجع تایید واقع شدن ملک در محدوده مصوب بافت فرسوده صرفا اداره کل راه و شهرسازی استان می باشد و متقاضی باید ابتدا ضمن مراجعه به این اداره کل و ثبت نام در سامانه ذی ربط نسبت به تکمیل مدارک وارایه معرفی نامه اقدام کنند . مهلت ارایه معرفی‌نامه به بانک از تاریخ صدور حداکثر یک ماه بوده و پذیرش معرفی‌نامه بیش از این مدت در صورت تمدید برای بانک قابل پذیرش خواهد بود .

این مقام مسوول افزود : سقف این تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت همچون شهر قزوین به سازندگان غیرحرفه‌ای ۶۰۰ میلیون ریال ، مجتمع سازان حرفه‌ای دارای پروانه انبوه‌سازی ۸۰۰ میلیون ریال و مجتمع سازان حرفه‌ای دارای پروانه انبوه‌سازی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند یک میلیارد ریال و در شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نیز به واجدین شرایط به ترتیب ۵۰۰، ۷۰۰ و ۹۰۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود که در قالب قرار داد مشارکت مدنی قابل‌انعقاد قرار داد است . قرارداد مشارکت مدنی با واجدین شرایط با نرخ ۹ و ۱۸ درصد منعقد می‌شود .

حسینی خاطر نشان کرد : یارانه نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده در حال حاضر صرفا جهت دوران ساخت وبرای گروه های هدف است که مرجع تشخیص این امر در مرحله مشارکت مدنی نهاد صدور معرفی نامه است .

وی در خاتمه گفت : تسهیلات ساخت پس از ثبت قطعی قرارداد متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه در مراحل مختلف و با تایید ارزیاب بانک پرداخت خواهد شد که از ابتدای سال تا کنون ۳۲۲ واحد به مبلغ ۱۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بانک معرفی شده که در حال انعقاد قرارداد و پرداخت تسهیلات است .




مطالب مرتبط

خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

|

در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

|

با توجه به تاکیدات مکرر رییس‌جمهور مبنی بر کاستن دغدغه‌های مردم در تامین ودیعه مسکن ، بانک مسکن با تمام توان و تلاش خود ، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و سایر متقاضیان محترم اقدام کرده است .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل بانک مسکن از امضای قرارداد تسهیلات خودمالکی ۱۰۴ هزار و ۶۹ واحد توسط آن بانک از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان ۱۴۰۲ خبر ...

|

این تسهیلات در سال‌های گذشته سالانه به ۲۰۰ هزار واحد اختصاص می‌یافت که این رقم در تعداد واحدهای مسکونی نیز به سالانه ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته‌ است .

|

نظرات کاربران