در حال بارگذاری ...

ابلاغ طرح توسعه و عمران شهر زاهدان از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری

در قالب این طرح شهر زاهدان به جهت نحوه استفاده از تراکم ساختمانی ، به صورت پهنه و ریز پهنه در قالب محلات و نواحی مختلف تقسیم بندی گردیده است که بر این اساس برخی از نواحی شهر زاهدان که از الگوی پلاک های بزرگ مقیاس و متناسب بهره مندند نیز از امتیاز تراکم بالا برخوردار خواهند شد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت : طرح توسعه و عمران شهر زاهدان تا افق ۱۴۱۰ از سوی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران ابلاغ شد . 

عطاء اله اکبری اظهار داشت : بر اساس طرح توسعه و عمران شهر زاهدان ، وسعت این شهر از ۸/ ۷۳۷۱ هکتار به ۷۴۹۱/۷ هکتار در سال ۱۴۱۰ افزایش یافت و جمعیت در قالب این برنامه تا سال ۱۴۱۰ برای شهر زاهدان با توجه به محدودیت منابع آبی و لزوم تأمین آن  ۷۸۵ هزار و ۱۰۰ نفر پیش‌بینی شد .

وی افزود : در قالب این طرح شهر زاهدان به جهت نحوه استفاده از تراکم ساختمانی ، به صورت پهنه و ریز پهنه در قالب محلات و نواحی مختلف تقسیم بندی گردیده است که بر این اساس برخی از نواحی شهر زاهدان که از الگوی پلاک های بزرگ مقیاس و متناسب بهره مندند نیز از امتیاز تراکم بالا برخوردار خواهند شد .

مدیر کل راه و شهرسازی استان بیان داشت : سیاستی که در قالب این برنامه در حوزه ساخت و ساز برای شهر زاهدان تعریف شده است جلوگیری از ریز دانگی و تفکیک قطعات به پائین تر از حد نصاب می باشد و در این رابطه نیز مشوق هایی برای پلاک هایی که از تفکیک عرصه خودداری می کنند در نظر گرفته شده است بر این اساس از افزایش تراکم در مرکز شهر زاهدان جلوگیری و تراکم عموماً به پهنه جنوبی شهر منتقل خواهد شد .

وی ادامه داد : حریم شهر زاهدان نیز از ۱۳۰۶۸/۱ هکتار به ۲۴۰۹۰/۸ هکتار به جهت حفظ و صیانت از اراضی شهر زاهدان افزایش یافته است . یکی از دستاوردهای این طرح تأمین زمین لازم برای طرح اقدام ملی است .




مطالب مرتبط

مقرر شد تا به منظور رعایت اصول شهرسازی و قوانین و ضوابط موجود نسبت به اختصاص ۳۰ درصد از ملک موردنظر به کاربری مسکونی و ۷۰ درصد باقیمانده ملک به کاربری فضای سبز و خدمات هفتگانه اقدام شود و در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار ارومیه تاکید کرد تا حداکثر ظرف مدت دو ماه بازنگری طرح جامع ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با اعلام تصویب ضوابط عمومی طراحی و ساخت مسکن حمایتی و ضوابط عمومی بناهای شهری از ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران از موافقت اعضای شورا با الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهر جدید بهارستان برای طرح نهضت ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار اردبیل ، از موافقت این شورا با الحاق بخشی از اراضی ...

|

نظرات کاربران