در حال بارگذاری ...

برنامه ریزی برای احداث ۵۴۹۲ واحد مسکن ملی در استان ایلام

از این تعداد واحد مسکونی ۲۵۳۸ واحد از محل بازآفرینی شهری ، ۱۶۷۳ واحد از منابع سازمان ملی زمین و مسکن و ۱۲۸۱ واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت احداث برنامه ریزی شده است .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از برنامه‌ریزی این اداره کل برای احداث ۵۴۹۲ واحد مسکن ملی در استان خبر داد .

مدیرکل این دستگاه اجرایی در تشریح طرح مسکن ملی گفت : از ابتدای مطرح شدن این طرح با جدیت فراهم کردن مقدمات آن از جمله تعیین زمین و مجوزهای مربوطه را در دستور کار خود قرار دادیم که حاصل آن برنامه ریزی و آمادگی برای احداث ۵۴۹۲ واحد مسکونی ملی در استان است .

علی اصغر کاظمی خاطر نشان کرد : از این تعداد واحد مسکونی ۲۵۳۸ واحد از محل بازآفرینی شهری ، ۱۶۷۳ واحد از منابع سازمان ملی زمین و مسکن و ۱۲۸۱ واحد نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهت احداث برنامه ریزی شده است .

وی یاد آور شد که فرایند مناقصه جهت احداث مسکن ملی استان در جریان بوده وبعد از انعقاد قرارداد و شروع احداث این واحدها فراخوان ثبت نام از متقاضیان نیز متعاقباً اعلام خواهد شد .

مدیرکل راه وشهرسازی استان از جمله شرایط متقاضیان برای ثبت نام مسکن ملی را تأهل ، سابقه سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن ملی ، عدم استفاده از امکانات و تسهیلات دولتی برای خرید مسکن و شرایط دریافت تسهیلات اعم از اعتبارسنجی و ... عنوان کرد .

کاظمی احداث واحدهای مسکن ملی در بافت های فرسوده شهری و دسترسی به امکانات زیربنایی از جمله خطوط انتقال آب ، برق ، گاز ، فاضلاب ، مخابرات ، مدرسه ، مسجد و ... در این فضاها را از مزایای این طرح نسبت به طرح های قبلی برشمرد .




مطالب مرتبط

بر اساس ارزیابی بعمل آمده از سوی سازمان ملی زمین و مسکن در خصوص عملکرد ادارات کل راه و شهرسازی استان‌های کشور در قیاس با برنامه اجرایی ابلاغی سال ۱۴۰۲ در حوزه‌های "مدیریت زمین"، "مدیریت ساخت" و "مدیریت منابع "، این اداره‌کل در حوزه مدیریت زمین موفق به کسب رتبه برتر شد .

|

دولت سیزدهم برای رفع نیاز مسکن تمامی اقشار کشور برنامه دارد اما برخی از اقشار جامعه به دلایلی مورد توجه مضاعف دولت هستند و کارگران شریف هم از جمله این گروه هستند .

|

سهم استان خوزستان در طرح نهضت ملی مسکن ، حدود ۱۰۰ هزار واحد بوده که بخشی از آنها در قالب بافت‌های فرسوده و طرح جوانی جمعیت اجرا می‌شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در راستای اجرای تفاهمنامه میان اداره کل راه و شهرسازی استان فارس و شرکت فولاد نی‌ریز ، آئین تحویل زمین برای تامین مسکن ...

|

در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر تأیید نهایی شده اند . از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن با واحد پذیری یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۳۱ واحد ، تامین شده است .

|

نظرات کاربران