در حال بارگذاری ...

حرکت جهادی در حوزه بازآفرینی شهری استان تهران

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از یک ماه حرکت جهادی در حوزه بازآفرینی شهری استان و اجماع تمامی دستگاهی استانی و شهرستانی خبر داد .

رضا نگهبان گفت : در سال‌های ۹۴ تا ۹۷ ، بازآفرینی شهری استان تهران پنج جلسه استانی سپری کرده بود ، اما پس از جلسه ششم استانی که در ماه گذشته و با حضور محسنی بندپی استاندار تهران برگزار شد ، به همت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیران و کارکنان حوزه بازآفرینی استان تهران و تعامل مدیران کل عضو ستاد و شهرستان‌ها ، تاکنون ۱۰ جلسه استانی در شهرستان‌ها برگزار شده است که بالغ بر ۱۲۰ مصوبه استانی از طریق استانداری تهران ابلاغ شده و جهت اجرایی شدن به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است .

وی از برگزاری جلسه استانی بازآفرینی شهری طی روز گذشته در شهرستان رباط کریم و در جلسه امروز در شهرستانهای ورامین و پیشوا خبر داد و گفت : این حضور گرم و پرنشاط چهره پروژه های عمرانی بازآفرینی این استان را متحول خواهد کرد .




مطالب مرتبط

در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

|

عملیاتی کردن برنامه‌های بازآفرینی شهری پایدار نیاز به تعامل گسترده‌تر و تسریع در فرآیند نوسازی دارد .

|

موارد گزارش شده مربوط به شش شهر تهران ، دماوند ، پردیس ، رباط‌کریم ، ملارد و اسلام‌شهر بوده است .

|

با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

|

تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

|

نظرات کاربران