در حال بارگذاری ...

افتتاح ۶ دفتر تسهیلگر در امر بهسازی و بازآفرینی محله منطقه ثامن در آینده نزدیک

بر اساس دستور العمل ها و استانداردهای سازمان بازآفرینی شهری ، تا کنون از ٩ محله بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ، به همت دفتر مدیریت تسهیلگری و امور مشارکت های شهرداری منطقه ثامن ۶ محله جوادیه ، راد ، (عیدگاه و باغ حسن خان) ، کشمیری ها و تپل محله در شرف افتتاح دفاتر تسهیل گران و محله نوغان نیز در مرحله عقد قرارداد با تسهیل گر می باشد .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سید مجتبی علوی مقدم معاون عمران و بهسازی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران در ششمین جلسه از سلسله نشست های تخصصی ، توجیهی و برنامه ریزی دفاتر تسهیل گری طرح بهسازی و بازآفرینی محلات بافت پیرامون حرم مطهر رضوی عنوان کرد : به منظور پیشگیری از موازی کاری و اقدامات جزیره ای و همچنین همسان سازی اقدامات دستگاه های مختلف در جهت پیشبرد اهداف و چشم اندازهای سازمان بازآفرینی شهری ایران ، دفاتر تسهیلگری محلات باید به عنوان مرجع تمامی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دست اندرکار در امر بهسازی و بازآفرینی محلات مدنظر قرار گیرند .

به همین منظور هیات هایی تحت عنوان هیات اجرای استان به ریاست معاون عمرانی استاندار ، عضویت مدیرکل راه و شهرسازی و شهردار مرکز استان تشکیل و‌ اختیارات شرکت بازآفرینی به ایشان واگذار تا بتوانند سریعتر و دقیق تر به تصمیم و اجرا برسند و اعتبارات لازم در این خصوص تخصیص یافته است تا همه دستگاه ها از طریق دفاتر فعال محلی خدمات خود را ارائه کنند و این دفاتر محوریت و ماخذ اجرای برنامه های مدیریت شهری در بازآفرینی محلات قرار گیرند .

در محلات هدف تنها باید یک دفتر تسهیل گر از سوی دستگاه های حاکمیتی مستقر باشد و با استفاده از ظرفیت و توان متخصصان ، معتمدین و تشکل های مردمی هر محله در ترکیب اعضای این دفاتر باید کوشید تا زمینه گسترش مشارکت شهروندان در طرح های بازآفرینی و مردم محور کردن این طرح ها را گسترش داد  .

عدم توجه به تهیه پیوست های اجتماعی و فرهنگی در طراحی و اجرای برخی از پروژه ها در گذشته به عنوان یکی از نواقص مهم مطرح بوده است ، از همین رو شناخت ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی و بررسی دقیق معضلات و چالش های پیش روی اجرای طرح ها از دیدگاه شهروندان و ساکنین محلات هدف ، بایستی مورد توجه دفاتر تسهیل گری باشد ، تا با احصاء این موارد و بررسی همه جانبه آن ها با هماهنگی و همکاری مشاوران و متخصصان ، در تهیه پیوست های فرهنگی و اجتماعی طرح های بازآفرینی محلات مورد استفاده قرار گیرد .

سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس خاطرنشان کرد : بر اساس دستورالعمل ها و استانداردهای سازمان بازآفرینی شهری ، تاکنون از ٩ محله بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ، به همت دفتر مدیریت تسهیلگری و امور مشارکت های شهرداری منطقه ثامن ۶ محله جوادیه ، راد ، (عیدگاه و باغ حسن خان) ، کشمیری ها و تپل محله در شرف افتتاح دفاتر تسهیل گران و محله نوغان نیز در مرحله عقد قرارداد با تسهیل گر می باشد .




مطالب مرتبط

بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد . همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست .

|

این برنامه به‌صورت مشترک و با راهبری شرکت بازآفرینی شهری ایران و مشارکت سایر دستگاه‌های ذیربط اعم از وزارتخانه‌ها، شهرداری‌ها و مراکز پژوهشی در سطوح ملی و محلی با همکاری دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در تهران و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ایران در کشور اجرا می‌شود .

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل دفتر نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۲۱۰ پروژه تامین خدمات روبنایی و زیربنایی در ...

|

به‌ منظور کمک به سکونت متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در دوران نوسازی تاکنون به ۸۲۸ متقاضی تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت به مبلغ کل حدود ۵۱.۲ میلیارد تومان پرداخت شده‌ است ، در سال جاری مبلغ تسهیلات مذکور با افزایش ۱۰۰ درصدی (دو برابری) به متقاضیان ...

|

در برنامه داریم با همت و تلاش بیشتر همه همکاران به ویژه بخش اجرایی و دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تمامی این پروژه‌ها تکمیل و تحویل مردم ساکن این محلات کشور شود. این افتتاح‌ها موجبات رضایتمندی مردم می شود و نشاط و امید بین ساکنان محلات را در پی خواهد داشت .

|

نظرات کاربران