در حال بارگذاری ...
  • ساماندهی بازار مسکن با اجرای طرح اقدام ملی مسکن

    این طرح می‌تواند خبر خوبی برای زوج‌های جوان استان که توانایی خرید مسکن را ندارند ، باشد و امیدواریم بعد از پایان دوره دو ساله‌ای که دولت وعده داده ، عملیاتی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز ثبت نام برنامه ملی مسکن از روز گذشته در ۴ استان کشور گفت : این طرح هم از نظر روانی و هم از نظر عملیاتی تاثیر محسوس در بازار مسکن خواهد داشت .

    علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره آغاز ثبت‌نام برنامه ملی اقدام مسکن از روز گذشته در چهار استان سیستان و بلوچستان ، قم ، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی اظهار کرد : برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن دولتی تحت عنوان برنامه اقدام ملی مسکن مهمترین سیاست و برنامه دولت برای ساماندهی بازار است که انتظار می‌رود در کوتاه مدت به لحاظ روانی و در میان مدت به لحاظ تولید و عرضه مسکن شاهد تاثیر محسوس در بازار باشیم .

    نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خوشبختانه استان ما هم جزو چهار استان اجرای این برنامه در فازهای ابتدایی قرار گرفت ، افزود : این طرح می‌تواند خبر خوبی برای زوج‌های جوان استان که توانایی خرید مسکن را ندارند ، باشد و امیدواریم بعد از پایان دوره دو ساله‌ای که دولت وعده داده ، عملیاتی شود .

    این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد : با توجه به تجربه اجرای طرح مسکن مهر که انصافا طرح خوبی بود ، اما خوب اجرا نشد ، انتظار داریم دولت در اجرای برنامه اقدام ملی مراقبت کند تا اولا انبوه سازان متعهد و واقعی در این طرح مشارکت کنند و در عین حال این واحدها با کیفیت ساخته و تحویل متقاضیان شود .

    وی کمبود مسکن در کشور و عدم توازن بین عرضه و تقاضا را یکی از پازل های نقشه تلاطم در بازار مسکن طی دو سال گذشته عنوان کرد و افزود : برنامه‌ریزی برای ساخت و ساز و اجرای سیاست‌های مسکن موضوعی نیست که دولت یک باره بتواند آن را اجرا کند ، لذا باید سیاست‌گذاری‌های تعادل بین نیاز مسکن و پاسخ به نیاز به تقاضا قبل از ورود به مرحله رکود پیش‌بینی شود . حتی پس از طرح اجرای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از چند ماه گذشته، بازار ناشی از آثار ر‌وانی واکنش مثبت از خود نشان داد و در کنار تاثیر مدیریت متغیرهای کلان اقتصادی ، خبر اجرای برنامه اقدام ملی مسکن نیز در خروج از تلاطم بازار مشهود بود.

    این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت : البته این موضوع به معنای ایجاد یک فضای ایده‌آل در بازار نیست بلکه به معنای آغاز روند تعادل‌سازی بین عرضه و تقاضای مسکن است . از دولت انتظار داریم فقط به اجرای همین یک برنامه بسنده نکند و اجرای سیاست‌ها ‌و برنامه‌های تولید و عرضه مسکن را هم‌زمان دنبال کند .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در پاسخ به سوالی در خصوص واحد‌های دارای مشکل مسکن مهر در شهر‌های مانند صفادشت که توسط ...

    |

    در حال ٨ هزار واحد مسکن مهر باقیمانده که حدود هزار و ۴۰۰ واحد از آنها مشکل آسانسور دارند و برخی از آنها هم پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارند که در تلاش هستیم با مشارکت‌های مردمی و دولت بتوانیم پرونده مسکن مهر را در این شهر‌ها ببندیم .

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، در نشست مشترک مسئولان شهرستان دزفول با مدیرکل و معاونین اداره کل راه و شهرسازی خوزستان چالش‌های اجرایی طرح نهضت ملی مسکن ...

    |

    با استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی در ۶ ماهه اول امسال، مابقی ۷۵ هزار قطعه زمین در اختیار متقاضیان قرار گرفته و زمین ۲۵ هزار واحد دیگر نیز تا پایان دولت آماده و به مردم واگذار می شود .

    |

    نظرات کاربران