در حال بارگذاری ...

ساماندهی بازار مسکن با اجرای طرح اقدام ملی مسکن

این طرح می‌تواند خبر خوبی برای زوج‌های جوان استان که توانایی خرید مسکن را ندارند ، باشد و امیدواریم بعد از پایان دوره دو ساله‌ای که دولت وعده داده ، عملیاتی شود .

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به آغاز ثبت نام برنامه ملی مسکن از روز گذشته در ۴ استان کشور گفت : این طرح هم از نظر روانی و هم از نظر عملیاتی تاثیر محسوس در بازار مسکن خواهد داشت .

علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره آغاز ثبت‌نام برنامه ملی اقدام مسکن از روز گذشته در چهار استان سیستان و بلوچستان ، قم ، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی اظهار کرد : برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن دولتی تحت عنوان برنامه اقدام ملی مسکن مهمترین سیاست و برنامه دولت برای ساماندهی بازار است که انتظار می‌رود در کوتاه مدت به لحاظ روانی و در میان مدت به لحاظ تولید و عرضه مسکن شاهد تاثیر محسوس در بازار باشیم .

نماینده مردم سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه خوشبختانه استان ما هم جزو چهار استان اجرای این برنامه در فازهای ابتدایی قرار گرفت ، افزود : این طرح می‌تواند خبر خوبی برای زوج‌های جوان استان که توانایی خرید مسکن را ندارند ، باشد و امیدواریم بعد از پایان دوره دو ساله‌ای که دولت وعده داده ، عملیاتی شود .

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد : با توجه به تجربه اجرای طرح مسکن مهر که انصافا طرح خوبی بود ، اما خوب اجرا نشد ، انتظار داریم دولت در اجرای برنامه اقدام ملی مراقبت کند تا اولا انبوه سازان متعهد و واقعی در این طرح مشارکت کنند و در عین حال این واحدها با کیفیت ساخته و تحویل متقاضیان شود .

وی کمبود مسکن در کشور و عدم توازن بین عرضه و تقاضا را یکی از پازل های نقشه تلاطم در بازار مسکن طی دو سال گذشته عنوان کرد و افزود : برنامه‌ریزی برای ساخت و ساز و اجرای سیاست‌های مسکن موضوعی نیست که دولت یک باره بتواند آن را اجرا کند ، لذا باید سیاست‌گذاری‌های تعادل بین نیاز مسکن و پاسخ به نیاز به تقاضا قبل از ورود به مرحله رکود پیش‌بینی شود . حتی پس از طرح اجرای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از چند ماه گذشته، بازار ناشی از آثار ر‌وانی واکنش مثبت از خود نشان داد و در کنار تاثیر مدیریت متغیرهای کلان اقتصادی ، خبر اجرای برنامه اقدام ملی مسکن نیز در خروج از تلاطم بازار مشهود بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت : البته این موضوع به معنای ایجاد یک فضای ایده‌آل در بازار نیست بلکه به معنای آغاز روند تعادل‌سازی بین عرضه و تقاضای مسکن است . از دولت انتظار داریم فقط به اجرای همین یک برنامه بسنده نکند و اجرای سیاست‌ها ‌و برنامه‌های تولید و عرضه مسکن را هم‌زمان دنبال کند .




مطالب مرتبط

بر اساس دستورات مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اهتمام جدی اداره راه و شهرسازی شهرستان اسکو نسبت به تکمیل واحدها و رفع نواقص مجتمع‌ها ، مقرر گردید که این امر با همکاری وزارت ، سازمان ملی زمین و مسکن ، صندوق ملی مسکن و شرکت‌های تعاونی مسکن مهر انجام گیرد .

|

یکی از آورده‌های اصلی دولت در طرح نهضت ملی مسکن ، موضوع زمین است و در بسیاری از مناطق شهری ، به طور میانگین ۵۰ درصد قیمت واحد مسکونی را زمین به خود اختصاص می‌دهد . یکی از اصلی ترین تسهیلات در بخش مسکن تامین زمین است که بخش عمده ای از این اراضی به شکل رایگان و اجاره ۹۹ ساله در ...

|

به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهر جدید مهستان ضمن تاکید بر تکمیل پرونده مسکن مهر از افتتاح ...

|

در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

|

با توجه به تاکیدات مکرر رییس‌جمهور مبنی بر کاستن دغدغه‌های مردم در تامین ودیعه مسکن ، بانک مسکن با تمام توان و تلاش خود ، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و سایر متقاضیان محترم اقدام کرده است .

|

نظرات کاربران