در حال بارگذاری ...
  • آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی در استان همدان برای حدود ۱۷۰۰ واحد مسکونی

    متاهل بودن ، نداشتن خانه توسط خود و همسر ، خانه اولی بودن ، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات ، امکانات دولتی و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان خبر داد : همدان جزء ۱۰ استان اول کشور برای طرح اقدام ملی مسکن است که در مرحله اول ثبت نام برای حدود ۱۷۰۰ واحد مسکونی آغاز می شود .

    حسن ربانی‌ارشد اعلام کرد  : بر اساس اولویت‌بندی ، متقاضیان همدانی  از انتهای هفته جاری می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این طرح ، در صورت باز بودن سایت درخواست خود را برای خرید خانه ثبت کنند . مرحله نخست طرح اقدام ملی و تولید مسکن ، در ۱۰ استان سیستان و بلوچستان ، همدان ، کهگیلویه و بویراحمد ، خراسان جنوبی ، خراسان شمالی ، قم ، یزد ، چهارمحال و بختیاری ، کردستان و گلستان ثبت نام انجام می‌شود .

    وی اظهار داشت : متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.tem.mrud.ir شرط‌های نام‌نویسی در این طرح را مطالعه و اقدام به ثبت نام و بارگذاری مدارک خود کنند . به منظور تسهیل در امر ثبت نام ، هر ۳ روز متقاضیان ۳ استان می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند که پیش‌بینی می‌شود این سامانه در روزهای چهارشنبه یا پنجشنبه هفته جاری برای متقاضیان همدانی باز شود .

    وی ادامه داد : متاهل بودن ، نداشتن خانه توسط خود و همسر ، خانه اولی بودن ، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات ، امکانات دولتی و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است .

    مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه  برخی شهرهای استان ممکن است  متقاضیان زیادی برای این طرح نداشته باشند تاکید کرد : در مرحله نخست مجموعا در استان حدود۱۷۰۰ واحد در شهر های مختلف ظرفیت ثبت نام پیش بینی شده است که با توجه به تعداد متقاضیان تا ظرفیت حدود ۳۰۰۰ واحد در استان  قابل افزایش می باشد . پس از پایان مرحله نخست نام‌نویسی ، آمار اولیه تعداد ثبت‌نام کنندگان مشخص و با توجه به نیاز، تعداد سهمیه‌های هر شهر کاهش یا افزایش داده می‌شود .

    ربانی‌ارشد افزود : اگر تعداد متقاضیان واجد شرایط شهر همدان زیاد باشد سهمیه خانه‌های طرح اقدام ملی و تولید مسکن این شهر می تواند افزایش یابد . در این طرح زمین به صورت فروش اقساطی و یا فروش ۹۹ ساله به متقاضیان واگذار می‌شود و هزینه ساخت را هم بر اساس قیمت تمام شده بایدپرداخت کنند .

    مدیرکل راه و شهرسازی همدان ادامه داد: به متقاضیان هر یک از واحدهای مسکونی این طرح بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۲ ساله با سود ۱۸ درصد واگذار می‌شود . در طرح اقدام ملی و تولید مسکن شهر همدان ، خانه‌های مسکونی در شهرک شهید مدنی و شهرک شهید بهشتی ساخته می‌شود .




    نظرات کاربران