در حال بارگذاری ...
  • افزایش کیفیت در تمام حوزه‌های نظام‌مهندسی ساختمان از برنامه‌های معاونت مسکن و ساختمان

    تلاش شده تا جایی‌که ممکن است نظارت بر عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تقویت شود . همچنین در موضوع توزیع کار مهندسان عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تلاش شده تا در حد امکان ، ارایه چنین خدماتی به مهندسان عضو به صورت سیستمی و دور از سلایق شخصی باشد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون مسکن و ساختمان ضمن تاکید مجدد بر اصلاح قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان ، گفت : افزایش کیفیت در تمامی حوزه‌های نظام‌مهندسی ساختمان ، هم برای اعضا و هم نوع سرویس‌دهی به شهروندان در برنامه‌های این معاونت قرار دارد .

    محمود محمودزاده عمده برنامه‌ها و سیاست‌های این وزارتخانه در خصوص نظامات مهندسی ساختمان را اعلام کرد . با توجه به اینکه ۲۴ سال از تصویب قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و آیین نامه اجرایی آن می‌گذرد ، نیاز به اصلاح قانون وجود دارد که وزارتخانه این کار را در یک برنامه میان‌مدت به سرانجام خواهد رساند . عملکرد مجموعه نظام‌مهندسی ساختمان بیش از دو دهه‌ای که از تصویب قانون آن می‌گذرد در مجموع مطلوب بوده و نکات مثبت فراوانی دارد. در عین حال، برخی از نکات منفی نیز در آن مشاهده شده که با بحث و بررسی با همفکری به دنبال حل نکات آنها هستیم .

    وی ضمن اشاره بر اینکه نظام مهندسی ساختمان نهادی حرفه‌ای است که تاثیر جدی بر صنعت ساخت‌و‌ساز گذاشته است ، افزود : تلاش شده تا جایی‌که ممکن است نظارت بر عملکرد سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تقویت شود . همچنین در موضوع توزیع کار مهندسان عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان تلاش شده تا در حد امکان ، ارایه چنین خدماتی به مهندسان عضو به صورت سیستمی و دور از سلایق شخصی باشد .

    ایجاد شفافیت در توزیع کار مهندسی

    معاون مسکن و ساختمان خاطرنشان کرد : برنامه‌ریزی شده تا توزیع کار مهندسی در سیستمی شفاف و به‌روز پیاده شود و همه اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان از روند کار و توزیع آن اطلاع کامل داشته باشند و دسترسی برای اعضا فراهم باشد .

    محمودزاده در بخش دیگری از گفتگوی خود بر موضوعات جاری نظام‌مهندسی ساختمان و ایده‌های مطرح شده برای اصلاح در روند اشاره کرد و گفت : ایده‌هایی مطرح شده که در آنها تلاش می‌شود تا سازندگان غیرحرفه‌ای که عمدتا مالکان هستند و درصد قابل‌ملاحظه‌ای از ساختمان‌سازی برای این گروه‌ها انجام می‌شود به گونه‌ای ساماندهی شود که با کمترین رفت‌و‌آمد و بیشترین ارایه خدمات به این گروه‌ها باشد.

    ساماندهی دفاتر ارایه خدمات مهندسی ساختمان

    وی افزود : در این طرح‌ها و ایده‌های مطرح شده که در حال مطالعه آنها هستیم ، تلاش می‌شود تا با ساماندهی دفاتر ارایه خدمات مهندسی ساختمان ، مالکان مجبور نباشند با تک تک مهندسان وارد بحث شوند و بتوان با اتخاذ این شیوه مجموعه‌های حقوقی تشکیل داد تا آن مجموعه‌ها از صفر تا صدِ نیاز یک کارفرما و مالک را پاسخ دهند و بتوانند مسائل مالکان را حل‌و‌فصل کنند .

    رایزنی برای ارائه ضمانت واحدهای مسکونی احداثی برای مالکان

    معاون امور مسکن و ساختمان همچنین اعلام کرد : از دیگر اقداماتی که در دستور کار قرار دارد ، ساماندهی سیستم‌های نظارتی و بازرسی ، بیمه و استانداردسازی است تا کیفیت ساخت و ساز بالا برود و افرادی که ساختمانی را خریداری می‌کنند یا ساختمان‌هایی که برای مالکان احداث می‌شود با ضمانت به آنها ارایه شود و افراد و یا سیستم‌هایی باشند که بتوانند ساختمان ساخته شده را تایید کنند و مسئولیت و تضمین کیفیت ساخت آن را به عهده بگیرند .

    جایگاه نظام مهندسی ساختمان در کشور ارتقا می‌یابد

    محمودزاده تصریح کرد : افزایش کیفیت در تمامی حوزه‌های نظام مهندسی ساختمان هم برای اعضا و هم نوع سرویس‌دهی به شهروندان در برنامه های این معاونت قرار دارد . در تلاش هستیم تا با کمک سازمان نظام مهندسی کشور و همچنین نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و بدنه نظام مهندسی که بالغ بر نیم میلیون نفر است بتوانیم اتفاقات خوبی را با هم رقم بزنیم و جایگاه حوزه را بیش از گذشته ارتقا بدهیم .




    مطالب مرتبط

    پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری و دولت مردمی سیزدهم مبنی بر تامین مسکن حمایتی ویژه اقشار کم برخوردار ، این مسئله امروز در اولویت کاری مجموعه راه و شهرسازی استان قرار دارد و با امیدوارم با تعامل کلیه دستگاه های مرتبط بتوانیم در تولید مسکن استان جهت ایجاد کنیم .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عملیات اجرایی آماده‌سازی معابر سایت نهضت ملی مسکن گرمسار صبح امروز پنجشنبه با حضور معاون مسکن و ...

    |

    این اتفاق با توجه به ناآگاهی خریداران صورت‌ می‌گیرد ، لازم به ذکر است هر ایرانی تنها یکبار می‌تواند از امکانات و تسهیلات فرم ج یا همان امتیاز دولتی مسکن و زمین استفاده کند و در صورت فروش این امتیاز را برای همیشه از دست خواهد داد .

    |

    در سال گذشته روزانه ۰.۵ درصد به آمار متقاضیان جمعیت جوانی جمعیت در خوزستان افزوده می‌شد . تاکنون بیش از ۴۷ هزار و ۲۵۰ متقاضی خوزستانی در طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده‌اند .

    |

    در حوزه احداث مسکن بعد از انقلاب اسلامی طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی ...

    |

    نظرات کاربران