در حال بارگذاری ...
  • اجرای پروژه های بازآفرینی با مشارکت تمامی دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری

    تشکیل دفاتر توسعه محله ای و بهره گیری از تجارب توسعه گری محلات سیروس و دفاتر توسعه محله ای پاکدشت به اجرای پروژه های زیرساختی و روبنایی کمک شایان خواهد کرد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از بسترسازی برای مشارکت از طریق فرهنگ سازی ، ابزارسازی و توانمند سازی ستادهای شهرستانی بازآفرینی طی یک ماه گذشته خبر داد .

    رضا نگهبان گفت : مسائل حاشیه نشینی و سکونت گاهی دو حوزه جنوب شرق و جنوب غرب استان تهران بسیار مهم است و با توجه به مشارکت بالای دستگاههای عضو ستادهای شهرستانی در پاکدشت، این شهرستان ، شهرستان پایلوت بازآفرینی شهری مدنظر گرفته شده است .

    وی از تمامی ستادهای شهرستانی خواست تا به مشارکت به عنوان راهکار توانمندسازی و فرهنگ سازی در شهرستان ها نگاه کنند و تنها راه و شهرسازی و شهرداری را متولی بازآفرینی شهری ندانند .

    نگهبان همچنین تصریح کرد : تشکیل دفاتر توسعه محله ای و بهره گیری از تجارب توسعه گری محلات سیروس و دفاتر توسعه محله ای پاکدشت به اجرای پروژه های زیرساختی و روبنایی کمک شایان خواهد کرد .

    وی بازدید ماهانه از محلات بازآفرینی هدف را به عنوان مسئولیت های ستاد بازآفرینی شهرستانها عنوان کرد و یادآور شد : مشکلات محلات را در ستادهای بازآفرینی مطرح نموده و پروژه های اقدام مشترک برای تحصیل بودجه در شهرستان هایی که هنوز پروژه های اقدام مشترک معرفی ننموده اند ، می بایست هرچه سریعتر تکمیل شود .




    مطالب مرتبط

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    عملیاتی کردن برنامه‌های بازآفرینی شهری پایدار نیاز به تعامل گسترده‌تر و تسریع در فرآیند نوسازی دارد .

    |

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از اجرای ۲۶۵۴ واحد مسکن حمایتی در شهرهای دماوند ، ملارد ، رباط کریم و اسلامشهر خبر داد ...

    |

    نظرات کاربران