در حال بارگذاری ...
  • راه‌‌اندازی آزمایشی سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان تا پایان امسال

    سامانه جامع مدیریت اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به منظور جمع‌آوری اطلاعات مهندسان سراسر کشور و سازمان‌های نظام‌مهندسی با هدف شناخت تمامی ظرفیت‌های انسانی در بدنه مهندسی اعضا راه‌اندازی می‌شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از راه‌‌اندازی آزمایشی سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان تا پایان امسال خبر داد و گفت : ایجاد سایر سامانه‌های کنترلی از جمله سامانه یکپارچه صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر اهدافی است که در این سامانه دنبال می‌شود .

    جلسه مربوط به سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان با حضور حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان ، اعضای هیات رییسه شورای مرکزی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان دفتر مقررات ملی ۲۷ آبان ، در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد .

    مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در جمع‌بندی این جلسه اعلام کرد : سامانه جامع مدیریت اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به منظور جمع‌آوری اطلاعات مهندسان سراسر کشور و سازمان‌های نظام‌مهندسی با هدف شناخت تمامی ظرفیت‌های انسانی در بدنه مهندسی اعضا راه‌اندازی می‌شود . ایجاد سایر سامانه‌های کنترلی از جمله سامانه یکپارچه صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر اهدافی است که در این سامانه دنبال می‌شود .

    وی همچنین اعلام کرد : در این جلسه ، مشاور تهیه‌کننده سامانه ، توضیحاتی از روند پیشرفت کار و نحوه کاربست آن در جلسه ارائه کرد .

    مطابق گزارش‌های شورای مرکزی تاکنون ۲۸ استان کشور اطلاعات اعضای خود را مطابق فرمت درخواستی شورای مرکزی ارایه کردند و این اطلاعات در بانک اطلاعاتی این سامانه ثبت شده است . سه استان نیز به صورت آزمایشی به شکل آنلاین ، هم‌اکنون به این سامانه متصل هستند و تبادل اطلاعات می‌کنند .

    به گفته مانی‌فر ، در این جلسه مقرر شد تا امکانات جامع‌تری بیش از آنچه که تاکنون برای این سامانه پیش‌بینی شده ، توسط طراح ، ایجاد و جلسات بررسی سامانه به صورت مستمر برگزار شود . مطابق برنامه زمانبندی تلاش می‌شود تا پایان امسال(۱۳۹۸) سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان برای کل استان‌ها ایجاد شود .




    مطالب مرتبط

    هر یک از دوره‌ها در ۵ روز و حدود ۴۰ ساعت برای مهندسان برگزار شد و دارای آزمون‌های نهایی در دو مرحله نیز بود . این دوره‌ها در سال جاری نیز با استفاده از تجربیات قبلی تقویت و برگزار خواهد شد .

    |

    در بازنگری این مباحث موضوعاتی که این بار برای ما بسیار حائز اهمیت است توجه به محیط‌زیست و مدیریت انرژی در ساختمان است . این توجه به حدی است که در ویرایش‌های جدید سایر مباحث مقررات ملی و کنترل ساختمان به‌ویژه مباحثی که در حوزه تأسیسات ساختمانی هستند ضرورت مدیریت مصرف انرژی ...

    |

    با تلاش‌های بعمل آمده بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ پروانه اشتغال بکار جدید صادر شده و میزان ارتقا، تمدید و صلاحیت جدید پروانه اشتغال بکار در این مدت، افزون بر ۶ هزار و ۴۰۰ مورد بوده است .

    |

    این آزمون شامل آزمون‌های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی ، معماری صلاحیت‌های (طراحی ، نظارت و اجرا) ، عمران صلاحیت‌های (نظارت ، محاسبات ، اجرا) ، تأسیسات مکانیکی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، تأسیسات برقی (نظارت ، طراحی و اجرا) ، شهرسازی ، نقشه برداری و ترافیک برای اخذ پروانه ...

    |

    پرونده این سازه‌ها به مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برای ارائه راهکارهای ایمنی سازی و مقام سازی ارسال شده است . اعضای کارگروه ساختمان‌های بلند و ناایمن مرتب در حال پایش سازه‌ها هستند .

    |

    نظرات کاربران