در حال بارگذاری ...
  • تشریح اقدامات گروه سرمایه‌گذاری مسکن در اجرای طرح اقدام ملی

    گروه سرمایه‌گذاری مسکن در یکسال اخیر که برنامه اقدام ملی مسکن با جدیت کلید خورد ، بسته‌ای را آماده کرد که این بسته حدود ۶۵۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود که بخشی از این واحدها عملیات اجرایی‌شان شروع شده و بخشی دیگر نیز برنامه‌ریزی شده که تا پایان امسال عملیات اجرایی آنها آغاز شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اعلام اینکه برنامه آن گروه در طرح اقدام ملی مسکن تولید ۶۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار متوسط جامعه است ، گفت : تمامی تولیدات گروه سرمایه‌گذاری مسکن به دلیل بورس و سهامی عام بودن و همچنین ارایه تسهیلات بانک مسکن در قالب تبدیل مشارکت مدنی به فروش اقساطی در طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرد .

    روزبه ظهیری اقدامات گروه سرمایه‌گذاری مسکن در اجرای طرح اقدام ملی را تشریح کرد .

    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن ضمن تاکید بر اینکه آن گروه به دلیل داشتن ساختار بورسی و زمینه فعالیت برای اقشار متوسط جامعه، تمامی فعالیت‌هایش به نوعی جزو برنامه اقدام ملی تولید مسکن قرار می‌گیرد ، گفت : به دلیل شرایط گروه سرمایه‌گذاری مسکن در تولید مسکن و ارایه تسهیلات بانک‌مسکن در قالب تبدیل مشارکت مدنی به فروش اقساطی به خریداران، تمامی پروژه‌های گروه جزو برنامه اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرد . گروه سرمایه‌گذاری مسکن در یکسال اخیر که برنامه اقدام ملی مسکن با جدیت کلید خورد ، بسته‌ای را آماده کرد که این بسته حدود ۶۵۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود که بخشی از این واحدها عملیات اجرایی‌شان شروع شده و بخشی دیگر نیز برنامه‌ریزی شده که تا پایان امسال عملیات اجرایی آنها آغاز شود .

    وی یکی از بزرگترین پروژه‌های اقدام ملی گروه سرمایه‌گذاری مسکن را در تهران پروژه اندیشه که ۱۲۰۰ واحد مسکونی بود عنوان کرد و افزود : پروژه‌های شهر آفتاب در صدرا، پروژه بنفشه در اندیشه نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در برنامه اجرای این گروه قرار دارد و از نظر تعداد، این واحدهای مسکونی در حدود ۱۸۰۰ واحد مسکونی را به خود اختصاص داده‌اند .

    آغاز پروژه‌های طرح اقدام ملی در بافت‌های فرسوده حرم مطهر رضوی

    مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن ، بخش دیگری از فعالیت‌های آن گروه را اجرای طرح‌های اقدام ملی در بافت‌های فرسوده شهری برشمرد و توضیح داد : اجرای طرح اقدام ملی حدود ۱۵۰۰ واحد در بافت فرسوده تبریز ، پروژه ۸۰۰ واحدی بافت فرسوده منطقه ۱۷ تهران با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران و شرکت بازآفرینی شهری ایران ، پروژه فردین‌پور در بافت فرسوده اراک، پروژه‌های لاله ، خلیل و نارنج در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی از دیگر پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن در طرح اقدام ملی است .

    به گفته وی ، پروژه عطیف در بافت فرسوده اردبیل و پروژه کهن و مسگریان در بافت فرسوده بابلسر از دیگر پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن در طرح اقدام ملی مسکن است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده و در خط خود در حال حرکت است .

    ظهیری مجموع پروژه‌های آغاز شده گروه سرمایه‌گذاری مسکن را در طرح اقدام ملی بالغ بر ۳۰۰۰ واحد عنوان کرد و گفت : حدود ۳۰۰۰ واحد دیگر نیز در برنامه گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای آغاز عملیات است که در این خصوص در حال رایزنی برای اخذ پروانه و سایر اقدامات موردنیاز برای آغاز عملیات اجرایی آنها هستیم که اینها به تولیدات گروه ما (سرمایه‌گذاری مسکن) افزوده می‌شود . در حال مطالعه هستیم که در صورت ایجاد فرصت‌های جدید در شهرداری‌ها و در مجموعه‌های دولتی که امکان مشارکت و ساخت در زمینه تولید مسکن را دارند با توجه به چارچوب‌های سودآوری که گروه به واسطه بورس و سهامی عام بودن دارد در راستای تولید هرچه بیشتر مسکن ، نقش ایفا کنیم .




    مطالب مرتبط

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    تسهیلات بافت فرسوده از ابتدای طرح نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده ۱۶ هزار و ۸۱۱ فقره به میزان ۵ هزار و ۳۲۸ میلیاردتومان در دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    از ابتدای این دولت تاکنون ۶۲ هزار و ۶۲۶ واحد از سوی نهادهای متولی برای پرداخت تسهیلات نوسازی به بانک مسکن معرفی شد که بانک با ۳۵ هزار و ۴۷۱ واحد قرارداد منعقد کرد و از ابتدای دولت تاکنون نیز ۱۴۹ هزار و ۳۳۲ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده پرداخت شد .

    |

    افزایش کیفیت زندگی شهری در بافت فرسوده شهر تبریز یکی از اهداف بازآفرینی شهری در این شهر به شمار می‌رود و دو پروژه آیمان و شهرک جوانان تبریز از مصادیق این مهم تلقی می‌شوند .

    |

    با تلاش های صورت گرفته و بکارگیری ظرفیت ستاد بازآفرینی شهر تهران و همکاری شایسته اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ، آمار اخذ سند و رای مثبت برای املاک فاقد سند طی سال ۱۴۰۲ دو برابر میزان مصوب برنامه چهارم توسعه بوده است .

    |

    نظرات کاربران