در حال بارگذاری ...
  • قدرت خرید مردم یکی از مشکلات کنونی خریداران برای تأمین مسکن

    ساماندهی بافت فرسوده امروز بسیار ضروری است ، زیرا در بافت‌های ناکارآمد شهری زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی وجود دارد و نیازی به هزینه دولت در این حوزه‌ها نیست. دولت فقط باید در بخش ساخت و نوسازی واحدها تمرکز کند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ارایه تسهیلات به واحدهای مسکونی با عمر ۲۵ سال ، حجم معاملات افزایش خواهد یافت ، بر ضرورت ورود دولت به نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری تاکید کرد .

    سیدحسین افضلی با اشاره به موافقت بانک‌مسکن به پرداخت تسهیلات مسکن از محل اوراق برای واحدهای تا ۲۵ سال ساخت ، اظهار کرد : یکی از مشکلات کنونی خریداران برای تأمین مسکن مورد نیاز ، بحث قدرت خرید مردم است .

    نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : در شرایط کنونی مساکن با عمر ۲۵ سال قادر به دریافت تسهیلات خرید مسکن هستند . تا پیش از مصوبه اخیر وزارت راه و شهرسازی و بانک‌ها ، خریداران تنها برای خرید مساکن زیر ۲۰ سال قادر به دریافت تسهیلات خرید مسکن بودند ، اما در شرایط کنونی خریداران می‌توانند واحدهای مسکونی را با طول عمر بالاتر اما قیمت بهتر خریداری کنند . به نظر می‌رسد که با ارایه تسهیلات به مساکن با عمر ۲۵ سال، حجم معاملات بازار مسکن افزایش خواهد یافت ، زیرا خریداران برای خرید مساکن با عمر بیشتر تشویق خواهند شد و این مسئله موجب افزایش رونق بازار می‌شود .

    این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت : قطعا وزارت راه و شهرسازی باید از تمام ابزارها و مشوق‌های قانونی و مالی برای رونق بخشی به بازار مسکن استفاده کند ، زیرا در صورت تحقق این مسئله، اقتصاد کشور بهبود خواهد یافت ، چرا که بازار مسکن نقش ۳۰ درصدی در بازار اقتصادی دارد .

    وی در بخش دیگری از اظهاراتش به ضرورت اقدامات دولت برای ورود به نوسازی بافت‌فرسوده اشاره کرد و افزود : ساماندهی بافت فرسوده امروز بسیار ضروری است ، زیرا در بافت‌های ناکارآمد شهری زیرساخت‌های زیربنایی و روبنایی وجود دارد و نیازی به هزینه دولت در این حوزه‌ها نیست . دولت فقط باید در بخش ساخت و نوسازی واحدها تمرکز کند .

    این نماینده مردم در مجلس دهم گفت : البته روند اجرای طرح بازآفرینی شهری در شرایط کنونی به هیچ وجه با عمق و میزان مشکلات بافت های فرسوده متناسب نیست ، از این رو نیاز است که برای تحقق این مسئله از ابزارهای مختلف قانونی و مالی از جمله ارایه تسهیلات استفاده شود . طبق گزارش مسوولان مربوطه ، جمعیت ساکن در مناطق دارای بافت فرسوده بیش از ۳۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت توجه به موضوع بازآفرینی شهری است .




    مطالب مرتبط

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    خوشبختانه بانک مسکن در استان خوزستان همکاری و تعامل بسیار خوبی را در بحث اجرای طرح های ساخت مسکن و ارائه تسهیلات به طرح نهضت ملی مسکن در استان دارند . در این جلسه همچنین موارد مربوط به رفع مشکل برخی پروژه های مسکن مهر در برخی از شهرستانها مطرح و برای رفع مشکلات تصمیم گیری شد .

    |

    در سال گذشته قرارداد تسهیلات ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳ همت منعقد شد . در سال گذشته همچنین ۱۳۰ هزار و ۳۷ واحد تسهیلات تعمیر مسکن به مبلغ ۱۴ همت توسط بانک مسکن دریافت کردند .

    |

    با توجه به تاکیدات مکرر رییس‌جمهور مبنی بر کاستن دغدغه‌های مردم در تامین ودیعه مسکن ، بانک مسکن با تمام توان و تلاش خود ، نسبت به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به معرفی‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) ، مددجویان سازمان بهزیستی کشور و سایر متقاضیان محترم اقدام کرده است .

    |

    نظرات کاربران