در حال بارگذاری ...
  • تحویل خانه‌های زلزله‌زدگان مسکن مهر شهید شیرودی سرپل ذهاب

    این بلوک‌ها شامل ۵۷۶ واحد است که در نهایت تصمیم بر این گرفته شد با توجه به میزان خسارات ، ۲۱ بلوک از این تعداد مقاوم سازی شده و تنها سه بلوک تخریب و از نو بازسازی شود .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهر سازی استان کرمانشاه از تحویل خانه های زلزله زدگان مسکن مهر شهید شیرودی سرپل ذهاب خبر داد .

    عبدالرضا غفوری گفت : از مجموع ۲۴ بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب ، ۲۱ بلوک مقاوم سازی و سه بلوک که خسارت شدیدی دیدند ، تخریب و از نو بازسازی شدند . سه بلوک تخریبی هم ، در حال حاضر ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اوایل سال آینده تحویل می‌شوند .

    عبد الرضا غفوری با اشاره به آسیب ۲۴ بلوک مسکن مهر سرپل ذهاب در زلزله سال ۱۳۹۶ ، گفت : این بلوک‌ها شامل ۵۷۶ واحد است که در نهایت تصمیم بر این گرفته شد با توجه به میزان خسارات ، ۲۱ بلوک از این تعداد مقاوم سازی شده و تنها سه بلوک تخریب و از نو بازسازی شود .

    غفوری با اشاره به نظارت دقیق بر اجرای مقاوم سازی این پروژه‌ها ، گفت : فعلا پیمانکار پروژه را نگه داشته‌ایم تا بعد از اسکان مردم در واحدها ، درصورت وجود نواقص احتمالی که ممکن است از چشم ناظران دور مانده باشد ، پیمانکار رفع این نواقص را انجام دهد .

    معاون باز آفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از صرف اعتبار ۶۰ میلیارد تومانی برای ساخت و مقاوم سازی این ۲۴ بلوک مسکن مهر خبر داد و افزود : این میزان اعتبار از محل‌های مختلف از جمله پرداخت خسارت بیمه ، اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن و اعتبارات ملی تامین شده است .

    دو سال پیش زلزله ۷.۳ ریشتری سال ۱۳۹۶ می‌گذرد ، زلزله‌ بزرگی که باعث خسارت و تخریب بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در استان کرمانشاه شد .




    مطالب مرتبط

    با افزایش تولید مسکن روستایی که در اولویت نهضت ملی مسکن قرار دارد مساله باز آفرینی شهری مورد تاکید قرار گرفته و متقاضیان خود مالکی با تشویق ، حمایت و کاهش کاغدبازی (بروکراسی های) اداری می توانند تسهیلات بهتری دریافت کنند .

    |

    تامین زمین برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد به وسعت ۲۰۶ هکتار انجام شده و شاهد کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین جهت احداث حدود ۱۱ هزار واحد دیگر هستیم ؛ البته براساس توافق صورت گرفته با سایر دستگاه ها از جمله جهاد کشاورزی ، کمیته امداد ، سپاه ، منابع طبیعی و آبخیزداری و ... ، ۱۹۸ هکتار زمین برای طرح ...

    |

    محدوده و محلات هدف بازآفرینی شهر در سه گونه بافت تاریخی ، بافت ناکارآمد میانی و سکونتگاه غیررسمی بر اساس مصوبات اخیر کمیسیون ماده ۵ استان‌ها ، بررسی و در سامانه سینام بارگذاری شد .

    |

    در محلاتی که وسعت چندانی ندارند شهرداری‌ها باید از نیروهای خود برای تشکیل این حلقه‌ها استفاده کنند و در محلاتی که محدوده‌های مورد عمل از وسعت بالایی برخوردار هستند می‌بایست از طریق شهرداری‌های نواحی اقدام شود تا ظرفیت گروه‌های جهادی ، دانشگاهی ، انبوه سازان ، کارگزاران ...

    |

    مداخله دولت در بخش بازآفرینی شهری باید به حداقل برسد و از ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، نهادهای غیر دولتی ، بخش خصوصی و خیرین در این خصوص استفاده شود .

    |

    نظرات کاربران