در حال بارگذاری ...
  • جزئیات ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در پنج استان پایانی فاز نخست

    بر اساس آخرین آمار و اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، با راه‌اندازی مجدد اینترنت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن بار دیگر از سرگرفته خواهد شد و ساکنان استان‌های باقیمانده فازنخست این طرح، یعنی پنج استانِ همدان ، یزد ، کهکیلویه و بویراحمد ، خوزستان و کرمانشاه می‌توانند طی سه روز ثبت‌نام  انجام دهند .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، جزئیات ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در پنج استان پایانی فاز نخست ؛ همدان ، یزد ، کهکیلویه و بویراحمد ، خوزستان و کرمانشاه که شامل ۶۰ شهر می‌شود ، اعلام شد .

    طرح اقدام ملی مسکن به عنوان طرحی پیشنهادی از سوی دولت دوازدهم با تاکید بر نقش دولت در تسهیل‌گری برای خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه در فاز نخست خود بعد از بررسی‌های انجام شده در خصوص زمین و سایر موارد به مرحله ثبت‌نام رسید .

    بنا بر وعده های وزارت راه و شهرسازی ، ثبت نام فاز اول طرح فوق به صورت پایلوت در استان کرمان انجام شد و پس از آن در اقدامی سراسری ثبت نام از ۲۱ آبان تا ۲۳ آبان ۹۸ با ثبت‌نام از متقاضیان در پنج استانِ سیستان و بلوچستان ، قم ، خراسان جنوبی و خراسان شمالی کار خود را آغاز کرد . ثبت نام در استان‌های بعدی نیز که شامل استان‌های کردستان ، کهکیلویه و بویراحمد و گلستان بودند از تاریخ ۲۵ آبان آغاز شده و به مدت سه روز ادامه یافت . اما بعد از آن به دلیل اختلالاتی که در شبکه اینترنت ایجاد شد ، انجام ثبت نام به تعویق افتاد .

    بر اساس آخرین آمار و اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، با راه‌اندازی مجدد اینترنت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن بار دیگر از سرگرفته خواهد شد و ساکنان استان‌های باقیمانده فازنخست این طرح، یعنی پنج استانِ همدان ، یزد ، کهکیلویه و بویراحمد ، خوزستان و کرمانشاه می‌توانند طی سه روز ثبت‌نام  انجام دهند .

    دفتر اقتصاد مسکن اعلام کرده است که ثبت نام برای پنج استان نامبرده از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۳ آذر آغاز و تا ساعت ۲۴ ، شانزدهم آذرماه ادامه خواهد یافت .

    این گزارش می‌افزاید ، ثبت نام در استان همدان برای ۱۰ شهرستانِ همدان ، ملایر ، نهاوند ، اسدآباد ، تویسرکان ، بهار ، جورقان ، کبودرآهنگ ، گیان و سرکان انجام می شود . در استان یزد نیز در ۱۸ شهرستان استان از جمله یزد ، میبد ، اردکان ، بافق ، مهریز ، احمدآباد ، ابرکوه ، تفت ، نیر ، شاهدیه ، زارچ ، ندوشن ، مهردشت ، خضرآباد ، اشکذر ، هرات ، مروست و بهاباد ، ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن بنا بر ساعت و تاریخ اعلام شده انجام خواهد شد .

    ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در استان چهارمحال‌و‌بختیاری نیز در ۱۵ شهرستان استان که شاملِ شهرکرد ، بروجن ، فرخ‌شهر ، فارسان ، لردگان ، نقنه ، بلداچی ، هفشجان ، کیان ، سورشجان ، باباحیدر ، جونقان ، اردل ، سامان و بن انجام می‌شود . در استان خوزستان نیز شهرستان‌های اهواز ، ایذه ، دزفول ، بندر ماهشهر ، اندیمشک ، بهبهان ، شوشتر ، شوش ، سوسنگرد ، حمزه ، سالند ، شهرامام ، میانرود ، شرافت ، شاوور و آغاجاری جزو ۱۵ شهر خوزستان در برنامه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن قرار دارند .

    در عین‌حال در استان کرمانشاه نیز ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهایِ کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، کنگاور ، سنقر ، جوانرود ، صحنه ، قصرشیرین ، گیلانغرب ، تازه‌آباد ، پاوه و روانسر طی ۳ روز از روزهای ۱۳ تا ۱۶ آذرماه انجام می‌شود .

    گفتنی است ، طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که در آن ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی امسال و سال آتی احداث می شود که از این ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده شهرها و توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران ، ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و توسط شرکت عمران شهرهای جدید احداث خواهد شد .




    مطالب مرتبط

    از ۴۴ هزار واحدی که توسط بانک مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات دریافت کردند ۲۰ هزار واحد متعلق به دولت سیزدهم بوده است و مابقی نیز از سال ۱۳۹۸ تا ابتدای دولت سیزدهم پرداخت شد .

    |

    در استان گلستان ۲۴ شهر دارای بافت فرسوده مصوب وجود دارد که در تمامی آن ها این بسته های تشویقی در حال اجرا بوده و ۱۰۰ درصد بسته های ۱۹گانه تشویقی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در این شهرها اجرایی شده است .

    |

    شهرهایی که اکنون از رتبه بالایی در نوسازی بافت‌های فرسوده برخوردارند ؛ عمدتا شهرهایی هستند که شهرداری‌های آن‌ها در زمینه نوسازی مسکن بسیار فعال هستند از جمله شهرداری تهران که آمار نوسازی آن نسبت به سال گذشته سه برابر شده است .

    |

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از پروژه‌های بازآفرینی خانه تاریخی سرتیپ امینی سدهی ، دوشنبه بازار و سراهای محله در دست ساخت شرکت در محله‌های جوی‌آباد و وازیچه خمینی شهر بازدید و سپس در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان خمینی‌شهر در محل فرمانداری این شهرستان شرکت کرد .

    |

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سی‌وسومین نشست ستاد بازآفرینی استان البرز با حضور دکتر آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ...

    |

    نظرات کاربران