در حال بارگذاری ...
  • لزوم اجرای پروژه‌های جدید برای رفع نیازهای زائران و مجاوران در مشهد

    مشهد ظرفیت بالایی برای انجام‌ پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مانند فرودگاهی ، قطار ، مترو ، حمل و نقل عمومی و سکونتگاه‌های غیر رسمی دارد ، زیرا در حال حاضر همه نیازهای زائران و مجاوران ، با پروژه‌های اجرا شده برطرف نشده است و جای کار بسیاری برای ورود سرمایه‌گذاران باقی است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصاد شهری در مشهد گفت : بخش ساختمان و مسکن قبلا یک سوم سهم اقتصاد کشور را عهده دار بود که می‌توان با توجه به وابستگی بسیار کم آن به بیرون کشور این سهم را در شرایط تحریم کنونی افزایش داد .

    سید محمد پژمان افزود : در حوزه بافت فرسوده دولت اقدامات ویژه‌ای ارائه کرده که با اقدامات مدیریت شهری تکمیل شده است ، از تخفیف تا سقف ۱۰۰ درصدی در صدور پروانه‌های ساختمانی گرفته تا تسهیلات بانکی ارزان قیمت و انشعابات .

    وی یادآور شد : مشهد ظرفیت بالایی برای انجام‌ پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مانند فرودگاهی ، قطار ، مترو ، حمل و نقل عمومی و سکونتگاه‌های غیر رسمی دارد ، زیرا در حال حاضر همه نیازهای زائران و مجاوران ، با پروژه‌های اجرا شده برطرف نشده است و جای کار بسیاری برای ورود سرمایه‌گذاران باقی است .




    مطالب مرتبط

    جهش چشمگیر میزان نوسازی مردمی مسکن نسبت به سنوات گذشته و پیشبرد پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی شامل مدارس ، درمانگاه‌ها و کتابخانه‌ها در بافت‌های فرسوده و به ویژه در سکونتگاه‌های غیررسمی از جمله این اقدامات مهم محسوب می‌شود .

    |

    اجرای مصوبه تامین مالی مرمت و مقاوم سازی واحدهای مسکونی در بافت‌های تاریخی نیازمند ضوابط شهرسازانه‌ای بود تا کار را تسهیل کند و مصوبه راهکارهای تشویقی با هدف تقویت سکونت در بافت‌های تاریخی - فرهنگی کشور که در پنجمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال جاری به ...

    |

    تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر حفظ جان ساکنان بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های اصلی دولت به شمار می‌رود . ما در بافت فرسوده ، با یک تیر چند نشان می‌زنیم ؛ هم بافت فرسوده خطرناک را رفع می‌کنیم و هم با تخریب هر پلاک فرسوده به‌طور متوسط در کشور ۳ واحد مسکن ...

    |

    سازمان برنامه و بودجه کشور آمادگی دارد شرکت بازآفرینی شهری ایران را در زمینه موافقتنامه‌ها و اعتبارات یاری کند تا شرایط جهت نوسازی بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری محلات هدف تسهیل و تسریع شود .

    |

    آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲ ، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید ، شکسته شد .

    |

    نظرات کاربران