در حال بارگذاری ...
  • تکمیل حلقه اتصال خیابان های پیرامون حرم مطهر رضوی در آینده نزدیک

    در طول مسیر اجرای بولوار شارستان ، طبق طرح مصوب نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ، تونل مشترک انرژی با هدف آماده سازی بستر گذر خطوط حامل های انرژی و شبکه آبرسانی در اطراف حرم مطهررضوی و نیز حذف حفاری های پس از اجرای خیابان در حال احداث می باشد ، در همین راستا ١٣۶۴ متر تونل انرژی با اجرای عملیات آرماتور بندی با استفاده از ٩۶٧٠کیلوگرم آرماتور مسلح در بتن و حدود ۶٣۵٠ متر ایزولاسیون و عایق بندی به صورت همزمان با اجرای بولوار عملیاتی شده است .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، سرپرست معاونت فنی و عمران شهرداری منطقه ثامن مشهد از پیشرفت ٧۵ درصدی فاز دوم یکی از خیابان های اصلی جدیدالاحداث در نزدیکی حرم مطهر رضوی خبر داد .

    فریدون صفری دلویی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد : فاز دوم احداث بولوار شارستان رضوی قطاع ٢ (حدفاصل خیابان آیت الله شیرازی (ره) تا خیابان طبرسی) در حال اجرا می باشد . فاز اول این پروژه مهم در تیرماه سال جاری ، به طول ٢۵٠ متر و عرض ۵٠ متر به بهره برداری رسیده است .

    وی افزود : ادامه مسیر شارستان تا تقاطع بولوار رضوان با پیشرفت بیش از ٧۵ درصدی در حال اجراست ، که با تکمیل فاز دوم این پروژه مسیر تردد سواره از خیابان شهید محسن کاشانی تا خیابان آیت الله شیرازی در ٢ باند ترافیکی خواهد شد . تا کنون برای اجرای این پروژه بیش از ١٠٧ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و به منظور زیرسازی آن نیز حدود ٧٠ هزار متر مکعب خاک ریزی صورت گرفته است .

    صفری دلویی اضافه کرد : در طول مسیر اجرای بولوار شارستان ، طبق طرح مصوب نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی ، تونل مشترک انرژی با هدف آماده سازی بستر گذر خطوط حامل های انرژی و شبکه آبرسانی در اطراف حرم مطهررضوی و نیز حذف حفاری های پس از اجرای خیابان در حال احداث می باشد ، در همین راستا ١٣۶۴ متر تونل انرژی با اجرای عملیات آرماتور بندی با استفاده از ٩۶٧٠کیلوگرم آرماتور مسلح در بتن و حدود ۶٣۵٠ متر ایزولاسیون و عایق بندی به صورت همزمان با اجرای بولوار عملیاتی شده است . آیلند میانی بولوار با طول تقریبی ۴٠٠ متر در دست اجرا می باشد .

    وی افزود : در حال حاضر باند اول این بولوار از سمت تپل محله به طرف خیابان شیرازی آسفالت شده و عملیات اجرایی آسفالت لاین دوم هم در دست اجرا می باشد . برای اجرای کامل این فاز از بولوار شارستان  که قطعه سوم از بولوار شارستان به عنوان حلقه اتصال ٨ خیابان منتهی به حرم مطهررضوی است ، حدود ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است .

    معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ثامن خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه تقریبا ۴٠ درصد از تملک املاک معارض در فاز سوم پروژه شارستان قاطع ٢ از محل تقاطع بولوار رضوان تا خیابان طبرسی باقی مانده ، امیدواریم با تملک این پلاک ها ، به زودی شاهد اجرای ادامه مسیر و برقراری مسیر حرکت سواره و پیاده از خیابان آیت الله شیرازی به خیابان طبرسی و از طرفی تردد زائران و مجاوران از ضلع شمالی حرم مطهر و از ایستگاه راه آهن به سمت بارگاه امام مهربانی ها باشیم ، که به طور یقین تاثیر بسزایی در کاهش بار ترافیکی هسته مرکزی شهر و خیابان های اطراف حرم خواهد داشت .




    نظرات کاربران